Většina malých a středních podniků by uvítala větší informovanost o exportní strategii a o její publicitu. Zároveň minimum dotázaných exportérů (8,5 %) zná seznam prioritních zemí zařazených v Exportní strategii ČR na roku 2006–2010. Vyplývá to z průzkumu Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP).
Podle AMSP tkví nízká informovanost v problému v komunikaci mezi státní správou a podnikatelskou sférou. Na druhé straně respondenti srozumitelně zhodnotili podporu českých malých a středních exportérů a prosazování jejich skutečných zájmů uvedených v jednotlivých dotazech,
zhodnocuje výsledky výzkum AMSP.
Jak dále vyplývá z výzkumu, 82,5 % respondentů by považovalo za rozumné mezi prioritní země s podporou státu zahrnout alespoň dočasně naše sousední země Slovensko, Polsko, Rakousko a Německo. Malé a střední firmy realizují významnou část svého exportu na nejbližších trzích sousedních zemí. Tyto země jsou zároveň hlavním trhem našeho průmyslu a zejména v době ekonomické krize by neměly být mimo zřetel podpory státu,
řekl k tomu předseda představenstva AMSP Břetislav Ošťádal. Ten zároveň upozornil, že stát by měl lépe informovat podniky, jak jsou tato teritoria ze strany státu podporována a jaké nástroje lze využít zejména pro začínající exportéry, hledající odbyt na nejbližších trzích.
Výzkum také přináší odpovědi na otázku, jaké služby státu firmy postrádají v zahraničí. Více než polovina exportérů postrádá podporu marketingu, odbytu a akvizice, dále 44 procent se domnívá, že chybí kvalitní rešerše firem, oborových sdružení a institucí včetně kontaktů a 40 procent rychlou dostupnost základních informací o trhu.