To je tak, když se lež stane běžnou součástí každodenního života a původní význam slov uchvátí inflace.
Někteří se stále pohoršují na tím, jak "Češi hledají zboží ve slevách". To že po 25 letech jsou tu ceny naprosto všeho stejné a často i výrazně vyšší než na západě, při stále 25% (v Praze možná 30%) platech, je ale realita. Takže se tomu nelze divit.
Jak vypadají skutečné slevy, to můžeme vidět jen v zahraničí, například zde https://old.reddit.com/r/thinkpad/comments/9su97t/2018_black_friday_deals_on_thinkpads_updated_daily/ A to se nejedná o žádné "ležáky", naopak o poslední modely nejvyšší řady těchto notebooků. Proč něco takového nejde i v ČR?
Možná proto, že ne každej je Lenovo co si chce i za cenu ztráty utrhnout tržní podíl, většina naopak bere někde z velkoskladu kde jsou marže 0-10 % a ještě vám to bokem tahá kde kdo bůhví odkud mimo „oficiální“ kanály a nabízí to pak v konci levněj, než to nakoupíte v tom VO. V tédle elektronice skoro nemá smysl dělat, trh je naprosto přesycenej. Přitom naprostá většina novejch počítačů nemá absolutně co nabídnout, trochu rozdíl je tam obvykle tak až ob 3-5 generací.
píše se tom pořád - ale je to marný, je to marný, je to marný. prostý lid prostě slevy chce, slyší na ně a reaguje na ně. jen velmi úzkou výseč klientely zajímá cena, nebo dokonce skutečná výše slevy - u bulíků zabírá jen magické slovo SLEVA, a čím větší procento tím lepší, nejlepší je ovšem zadarmo. začíná to u voleb, kde nikdo se nechce mít dobře a nikoho nezajímá trvale udržitelný rozvoj - majorita chce jen dostat nažrat z cizího, a přidat hned třeba i na dluh. pak se to kopíruje co nákupních zvyků, a do celé společnosti jako mor.