Chcete, aby zaměstnanci dojížděli na kole? Neobejdete se bez stojanů a sprch

25. 10. 2012
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek Autor: www.isifa.com
Ilustrační obrázek
Problémy s dojížděním související s hustou automobilovou dopravou tíží zaměstnance i firmy. Alternativou je kolo, od zaměstnavatele však vyžaduje zázemí.
Ilustrační obrázek
Autor: www.isifa.com

Firmy motivují zaměstnance, aby jezdili do práce na kole.

Pro běžné cyklisty sice sezona s klesající teplotou a blížící se zimou už pomalu končí, na jaro je ale možné myslet už dnes. O podpoře cyklistické dopravy se hodně mluví i v Česku, a to nejen na úrovni státní správy na jedné straně a neziskového sektoru na druhé straně, ale také ve firmách.

Když je parkování horký problém

Mobility management sice řeší hlavně větší společnosti, kde je dojíždějících velké množství, ale to neznamená, že se nedotýká i firem menších nebo dokonce nejmenších.

Mobility management je „řízení poptávky po dopravě“, jak ho definuje Národní strategie rozvoje cyklistické dopravy zastřešená Ministerstvem dopravy.

Zvlášť ve velkých městech může právě doprava zaměstnanců dojíždějících do práce z větších vzdáleností, spojená s nutností zaparkovat, představovat i pro malou firmu relativně palčivý problém. A tak se firmy zamýšlejí nad tím, zda a jak podpořit u svých zaměstnanců chuť dojíždět do práce na kole. Tato agenda může být spojená i s ekologickým přístupem společnosti a tudíž šířeji s její sociální odpovědností.

Nejen image, ale i úspora

Občanské sdružení Auto*Mat v rámci své kampaně Do práce na kole vypočítalo, co může podpora cyklistické dopravy zaměstnavatelům přinést. Kromě toho, že zaměření na cyklistiku  ovlivní image firmy, souvisí se společenskou odpovědností a může zase jiným způsobem vtáhnout zaměstnance do dění ve firmě, je důležitým aspektem také konkrétní úspora.

Čtěte také: Martin, Adam, Štěpán mají z koníčka podnikání. Vyrábějí kola a skejty

Marketing Meeting AI a tvorba obsahu

V jakých oblastech může firma ušetřit? Záleží samozřejmě na velikosti a charakteru společnosti. Obecně jsou tu však v první řadě náklady na údržbu parkovacích míst nebo dokonce náklady na jejich výstavbu. Další položkou je vozový park a úspora plynoucí z menší nutnosti ho rozšiřovat nebo nakupovat pohonné hmoty. A přeneseně lze dosáhnout úspory také na nemocenské, protože si zaměstnanci cyklistikou budou zlepšovat fyzičku. V neposlední řadě je podle sdružení nákup kol i elektrokol pro firmy daňově uznatelnou odečitatelnou položkou.

Kola, stojany a sprchy

Pokud se firma rozhodne pro podporu zaměstnanců v jejich dojíždění na kole, znamená to ovšem připravit pro ně určité zázemí. Příkladem je inženýrsko-dodavatelská organizace CB&I, která cyklistiku podporuje. Zaměstnanci tu mají k dispozici nejen samotná kola, ale také cyklostojany a sprchy. Naši zaměstnanci jezdí na kole rádi a my se jim k tomu snažíme zajistit podmínky. Vzájemně se v tom podporuje a to stmeluje i náš kolektiv, uvedl dále Miloš Hrdlička ze společnosti INSET, jež stejně jako CB&I dostala za svůj „procyklo“ přístup dokonce ocenění Cyklozaměstnavatel roku.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).