Nejpozději 15. března totiž musí zájemci o tuto službu odevzdat svému správci daně Žádost ve věci zasílání údajů pro placení daně z nemovitých věcí e-mailem. Tato služba je určena pro poplatníky daně, kteří nemají zřízenu službu placení daně prostřednictvím SIPO a právnické osoby, které nemají zřízenu datovou schránku.
Čtěte také: Jak na daň z nemovitých věcí v roce 2017
Od roku 2017 lze dostat info na e-mail
Od letošního roku připravila finanční správa novou službu, jak získat informace s údaji pro placení daně z nemovitých věcí. Kdo ji neplatí pomocí SIPO a nemá zřízenou datovou schránku (u právnických osob), může si nechat informace o platbě zaslat na e-mail. Zpráva bude obsahovat obdobné údaje, jaké jsou nyní uvedeny na alonži složenky, tj. informace o výši stanovené daně, výši nedoplatku/přeplatku a údaje pro placení daně včetně QR kódu, umožňujícího platbu daně prostřednictvím internetového bankovnictví nebo mobilních platebních aplikací.
Zájemce o tuto službu musí nejpozději zítra odevzdá odevzdat svému správci daně Žádost ve věci zasílání údajů pro placení daně z nemovitých věcí e-mailem. Žádost si můžete už nyní stáhnout na Podnikatel.cz. Stačí ji vyplnit a odeslat a nebo donést na příslušný finanční úřad. Poplatníkům, kteří službu využijí, pak již nebude zaslána složenka. Doposud se k této službě přihlásilo přes 52 tisíc poplatníků.