Chcete informace o platbě daně z nemovitostí e-mailem? Čas máte do zítra

14. 3. 2017
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek Autor: Depositphotos.com, podle licence: Rights Managed
Ilustrační obrázek
Chcete dostat informace o platbě daně z nemovitých věcí e-mailem? Máte poslední dva dny na podání žádosti.

Nejpozději 15. března totiž musí zájemci o tuto službu odevzdat svému správci daně Žádost ve věci zasílání údajů pro placení daně z nemovitých věcí e-mailem. Tato služba je určena pro poplatníky daně, kteří nemají zřízenu službu placení daně prostřednictvím SIPO a právnické osoby, které nemají zřízenu datovou schránku.

Čtěte také: Jak na daň z nemovitých věcí v roce 2017

Od roku 2017 lze dostat info na e-mail

Od letošního roku připravila finanční správa novou službu, jak získat informace s údaji pro placení daně z nemovitých věcí. Kdo ji neplatí pomocí SIPO a nemá zřízenou datovou schránku (u právnických osob), může si nechat informace o platbě zaslat na e-mail. Zpráva bude obsahovat obdobné údaje, jaké jsou nyní uvedeny na alonži složenky, tj. informace o výši stanovené daně, výši nedoplatku/přeplatku a údaje pro placení daně včetně QR kódu, umožňujícího platbu daně prostřednictvím internetového bankovnictví nebo mobilních platebních aplikací.

Zájemce o tuto službu musí nejpozději zítra odevzdá odevzdat svému správci daně Žádost ve věci zasílání údajů pro placení daně z nemovitých věcí e-mailem. Žádost si můžete už nyní stáhnout na Podnikatel.cz. Stačí ji vyplnit a odeslat a nebo donést na příslušný finanční úřad. Poplatníkům, kteří službu využijí, pak již nebude zaslána složenka. Doposud se k této službě přihlásilo přes 52 tisíc poplatníků.

Autor článku

Daniel je zástupce šéfredaktora Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz a jako ekonom se věnuje oblasti byznysu a také ekonomice. Chystá nový byznysový podcast.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).