Chcete mít vydělávající byznys? Postavte minipivovar. Češi je berou útokem

17. 8. 2017
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek
Minipivovary zažívají boom. Češi si je velmi oblíbili, proto také každý týden vzniká jeden malý minipivovar. Napomáhá tomu i větší ochota Čechů si připlatit.

Hitem jsou především regionální rodinné pivovary. Tři turisté z deseti dokonce malé pivovary vyhledávají jako svoji cílovou destinaci. Vyplývá to z výzkumu Asociace malých a středních podniků a živnostníků (AMSP ČR) a agentury Ipsos.

Minipivovary se stávají turistickým hitem

Testování regionálních piv se navíc začíná stávat zajímavou turistickou atrakcí, přičemž téměř polovina zákazníků je připravena si za lokální zlatý mok i připlatit.

Čtěte také: Jak žijí klubové hospody? Pivo po zavedení EET netočí na kšeft, ale pro zábavu

Většina spotřebitelů (81 %) je připravena ochutnat specifické regionální pivo z malého pivovaru. 14 % návštěvníků našich regionů dokonce malý lokální pivovar nebo hospodu s vlastní značkou piva vyhledává jako zajímavý turistický cíl. 

Zajímavým faktem však je, že dvě třetiny Čechů malý pivovar sice aktivně nevyhledávají, na druhou stranu, pokud na něj narazí, rádi pivo ochutnají. Pouze jedno procento tuzemských spotřebitelů pivo z minipivovarů odmítá.

Testování lokálních piv se pro Čechy stalo také koníčkem. Očekávají přitom specifickou a originální chuť. Zároveň chtějí svými ochutnávkami podporovat lokální podnikatele, kteří vlastní pivo produkují. 

Čtěte také: Stovky vesnických hospod už ukončily činnost kvůli #EET. Přestaly odebírat pivo

Skutečnost, že regionální pivovary se stávají turistickým hitem dokazuje i to, že 41 % dotázaných bylo alespoň jedenkrát na prohlídce malého pivovaru a 9 % se tak chystá učinit, říká Tomáš Macků, Research & Communication Director agentury na výzkum trhu IPSOS.

Každý týden je v Česku jeden nový minipivovar

Podle rychlé analýzy AMSP ČR existuje v současnosti 370 minipivovarů. I když velké pivovary tvoří 98 % veškeré produkce piva, přesto je zájem o investování do minipivovarů mimořádný, jen za poslední kalendářní rok vznikla padesátka nových malých pivovarů a nic nenasvědčuje tomu, že by boom ustával. 

Minipivovary jsou hitem nejenom ve velkých městech, ale především v malých městečkách a vesnicích. Jsou zde významným ekonomickým a kulturním centrem venkova. Podporují turistický ruch, dávají lidem práci a zabraňují vylidňování venkova, připomíná Jan Šuráň, prezident Českomoravského svazu minipivovarů. 

Autor článku

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).