Tohle je sprostý propagandistický článek, který je silně neobjektivní a snaží se o manipulaci, což je bohužel dnes velmi častý jev, ale takový typ článku bych spíše čekal u bulvárněji zaměřeného serveru než je odborněji zaměřený podnikatel.cz.
Dovolím si vyjádřit se k některým bodům článku.
a) V bodě 2 je uvedeno slovní spojení "vážený zákazníku" jako generické maskulinum, což je lživý argument. Generické maskulinum se používá pro množné číslo, takže v tomto případě by generickým maskulinem bylo "vážení zákazníci", ke kterému by autorka nejspíše chtěla přidat ještě "vážené zákaznice", protože ona generické maskulinum pravděpodobně neuznává.
b) V bodě 3 uvádí autorka větu: "Informace, kterou tím firma vysílá, je: muži jsou prototypy expertizy a ženy v publiku si musí na poučování zvyknout." Toto je ukázkový příklad argumentačního faulu, kdy autorka jiným do úst vkládá svoje slova. Firmy mohou mít různé důvody a různé motivace pro své konání a pokud má být něco prezentováno jako vyjádření firmy, mělo by to být vyjádření, které opravdu od dané firmy pochází. Takto je to pouze argumentační faul typu "slaměný panák".
c) V bodě 4 autorka účelově zaměňuje "sex a předsudky" se "stereotypy". Stereotypy neznamenají automaticky předsudky a muži i ženy opravdu mají jiné dispozice pro jiné věci. Tyto dispozice neplatí ve všech případech absolutně, ale platí pro významnou většinu populace, což právě vede k vytvoření stereotypu, což ale nevede nutně k předsudku. Samostanou kapitolou je pak "Sexistické prasátečko" a nezisková organizace "nesehnutí". V diskusích k výsledkům prasátečka se každý rok objevují komentáře nesouhlasící s touto anketou a ty komentáře nepocházejí pouze od mužů. Často jsou také komentáře organizátorů k výsledkům této ankety podobně manipulativní, jako je tento článek paní Bohutínské. Samotná organizace Nesehnutí se mi také jeví dost propagandistická. Nejednou jsem jejich stránky navštívil a četl si informace pocházející přímo od nich a často jsem viděl rétoriku podobnou té, která se manipulativně používá v zámoří. V jejích článcích není snaha o rovnováhu a rovné postavení, ale spíše propagují nadvládu a zvýhodňování žen. Podobně jako v zámoří je za rasistické považováno jisté chování bílých lidí vzhledem k nebílým lidem, ale opačně to neplatí, Nesehnutí považuje jisté chování mužů k ženám za nepřípustné, ale opačně jim to nevadí.
d) V bodě 5 je uvedeno: "Tento přístup spočívá v tom, že má firma striktně hierarchickou strukturu a na nejvyšších a rozhodovacích místech jsou bez výjimky muži." a dále ještě: "V přístupu k lidem je přitom v takové firmě vhodné vsadit na direktivnost, pravidla, příkazy a zákazy."
Hierarchická struktura má své opodstatnění a její spojování s patriarchátem je bezdůvodné. Firma může mít hierarchickou strukturu i kdyby měla rovnoměrné zastoupení podle pohlaví nebo převahu žen. Dále direktivnost, pravidla, příkazy a zákazy jsou v určité míře vždy vhodné pro situace, kdy se jedinec potřebuje nějak systematicky rozhodnout. Právě kvůli tomu existují například zákony, soudnictví, dopravní značení, zákaz prodeje alkoholu mladistvým a podobně. Pokud by nic z toho neexistovalo, společnost může sama o sobě existovat, ale bude rozdělena na malé skupinky, které si budou samy určovat vlastní pravidla, pokud žádná globálnější pravidla existovat nebudou. Každá společnost potřebuje mít nějaká pravidla a toto vidí dokonce i zvířata. Například hyeny tvoří matriarchální smečky s vlastní hierarchií. Je to příklad matriarchální hierarchie, čímž názorně ukazuji, že hierarchie není níjak spojená s patriarchátem, jak se autorka snažila naznačit a zároveň je to příklad potřeby pravidel ve skupině. Hierarchii a pravidla používají nejen savci (sloni, vlci, gorily ...), ale dokonce i hmyz jako třeba včely či mravenci. Autorka popíráním těchto principů vykazuje nížší známky inteligence než některé druhy hmyzu a nemyslím to jako urážku, ale jako čistě logické porovnání.