Článok plný blábolov, ktoré riešia jedine zakomplexované feministky.
Jedine snáď s 4. bodom by sa ako-tak dalo súhlasiť. Tiež mi vadia reklamy so sporo odetými slečnami ktoré lákajú na úplne nesúvisiaci tovar / služby (napr. konkrétne reklamy na výťahy, optiku, žuvačky, šampón, ...). Nehovoriac o nechutných reklamách na kondómy, viagroidné prípravky, ... . Ale na niektorých príkladoch na prasatecko.cz sám vôbec nevidím, čo by na nich ako malo byť nevhodné.
Poslední ročník prasátečka byl stejně jako ty předchozí pouze manipulativní fraška, která je jednostranně prezentovanou propagandou. Například vítěz prasátečka 2017, plakát představující imaginární "Lenku Veselou, bankovní poradkyni", byl organizátory prezentován jako "zobrazování ženy coby pouhého objektu, který je možné využít". Přitom celá situace, která je doprovázena citátem Lenky Veselé: "Cesta k úspěchu nemusí být složitá, pokud jí rozumíte," jasně ukazuje, že toto konání se děje z vůle bankovní poradkyně, která si to vybrala jako svou cestu k úspěchu a právě zmíněná poradkyně je v tomto případě využívající, nikoliv využívanou.
Toho, že Nesehnutí celou situaci tendenčně převrátilo si ale oni sami ani nemusí být vědomi, což je na celé věci asi to nejhorší. Před léty byl například v USA proveden výzkum, kde testovaným osobám na zlomek vteřiny ukázali kresbu amerického vojáka útočícího na vietnamského vojáka. Když pak měli testovaní popsat, co na obrázku viděli, většina uvedla, že spatřili vietnamského vojáka, jak útočí na amerického vojáka. Vážně by mě zajímalo, jak by musela vypadat reklama, aby v ní Nesehnutí neoznačilo ženu jako oběť, i kdyby celá situace vycházela z iniciativy ženy, jako tomu bylo v případě vítěze prasátečka 2017. Obávám se, že manipulativní Nesehnutí by ženu jako oběť označilo i v reklamě, kde muž by byl přikurtován v submisivní pozici a žena na něm "rajtovala", možná s komentářem, že někteří muži nemají žádne skrupule využít tajné dominantní tužby některý žen a tímto je vlastně žena zobrazována jako pouhý objekt zneužitelný k sexu.
Čili abych odpověděl na vaši otázku ohledně Old Spice, tato reklama do soutěže zařazena nebyla, protože nenašli žádné dostatečně přesvědčivé manipulativní zdůvodnění jak vykreslit ženu jako oběť, protože se v té reklamě prostě žena nevyskytuje. Nesehnutí považuje za sexistické pouze ty reklamy, kde se objevuje žena a i kdyby žena byla iniciátorkou situace, Nesehnutí ji vykreslí jako oběť.
Tento příspěvek o vítězi prasátečka 2017 je manipulativní fraška. Problém s "Lenskou Veselou, bankovní poradkyní" je v tom, co Niemand zcela zamlčel: reklama lascivním obrázkem "využívá sexualitu bez souvislosti s propagovaným produktem". Úvahy, co údajná poradkyně využívá jsou zcela bezpředmětné, protože jde o reklamu na RÁDIO!
Proto je mimo i příklad s vietnamským vojákem mimo: "Lenka Veselá" ukazuje ženu v sexuální pozici, adresát má vidět ženu v sexuální pozici a vidí ženu v sexuální pozici ...
Takže shrnuto: Prasátečko 2017 je naprosto oprávněné ...
Nemilý manipulátore Karle, já jsem citoval paní/slečnu Kristýnu Pešákovou z Nesehnutí z jejich oficiálních stránek - http://zenskaprava.cz/vystupy/zname-devate-sexisticke-prasatecko-vyhrava-sexisticky-vtip-odkazujici-ke-kampani-metoo/
Konkrétně mnou citovaná část se nachází ve třetím odstavci.
Přeštěte si to celé pozorně a zjistíte, že vaše zdůvodnění se tam vůbec nevyskytuje, zatímco já jsem ve svém přispěvku oficiální zdůvodnění ocitoval. Jelikož jsem dělal citaci, nemohl jsem se ani dopustit zamlčování tím, že jsem nenapsal něco, co v oficiálním zdůvodnění z oficiálního zdroje není uvedeno. Navíc jsem ve svém předchozím příspěvku poukázal právě na to, že zdůvodnění Nesehnutí jsou zavádějící a nesprávná a vy mi tímto nechtěně dáváte za pravdu. Proč vaše zdůvodnění na oficiální stránce Nesehnutí chybí si musíte vyřídit s touto organizací sám, proč vám to zamlčují. Můžete si k nim rovnou i podat přihlášku, protože máte vhodný zápal a nemáte problém manipulovat s informacemi.
Prasátečko je manipulativní propaganda, která jisté téma prezentuje z jednostranně zaujatého pohledu a jelikož jde očividně o propagandu, nemá ve zdravé společnosti co pohledávat.