Pokud žádost podáte později, správce daně vám tuto službu poskytne až od dalšího zdaňovacího období. Žádost nabízíme ke stažení.
Poslední den na podání žádosti
Poplatníci, kteří si chtějí nechat zaslat informace k placení daně z nemovitých věcí e-mailem, mají poslední den na to, aby podali žádost na finanční úřad. Žádost ve věci zasílání údajů pro placení daně e-mailem si můžete stáhnout na serveru Podnikatel.cz. Pokud je poplatník daně u více finančních úřadů, musí podat vyplněnou žádost na každý finanční úřad zvlášť. Poplatníkům, kteří službu využijí, pak již nebude zaslána složenka.
Služba je určena výhradně pro poplatníky daně, kteří nemají zřízenu službu placení daně prostřednictvím SIPO, a právnické osoby, které nemají zřízenu datovou schránku.
Čtěte také: Jak na odhad ceny nemovitosti online a zdarma?
Jak e-mail vypadá
Kdo se přihlásí k zasílání údajů pro placení daně e mailem, obdrží každoročně před splatností první splátky daně jednu e-mailovou zprávu na jím určenou e-mailovou adresu a v příloze zprávy obdrží kompletní informaci s údaji pro placení daně ve formátu PDF.
Příloha bude obsahovat obdobné údaje, jaké jsou nyní uvedeny na alonži složenky, tj. informace o výši stanovené daně, výši nedoplatku/přeplatku a údaje pro placení daně včetně QR kódu, umožňujícího platbu daně prostřednictvím internetového bankovnictví nebo mobilních platebních aplikací.
Jak zrušit zasílání údajů pro placení daně emailem?
Údaje pro placení daně budou zasílány poplatníkovi daně automatizovaně jedním e-mailem pravidelně každý rok do doby, než poplatník
- přestane být poplatníkem daně,
- si zřídí službu úhrady daně prostřednictvím SIPO,
- právnická osoba se stane držitelem datové schránky,
- požádá o ukončení zasílání údajů pro placení daně e-mailem,
- přihlášený ke službě zasílání údajů pro placení daně e-mailem zemře.