Je zvláštní, že když obchodník okrade zákazníka, je to v pořádku. Když obchodník se sekne, zákazník je vychcánek.
Já to dělám jednoduše, já se nesoudím, já udělám screenshoty a spolu s maily odesílám na Českou obchodní inspekci. Totéž dělám v kamenných prodejnách i supermarketech.
Zatím mám skóre 70 % z mnoha podnětů za ty roky, kdy obchodník platil mastnou pokutu. Kdo mečem zachází, mečem schází. Soud k tomu vůbec netřeba. Ať si právníka platí obchodník a soudí se s Českou obchodní inspekcí, chce-li to dále řešit.
Nutno ale říci, že drtivá většina obchodníků je férových, taková je má zkušenost. Neférovým další příležitosti nedávám.
Ještě jsem v kamenných prodejnách učinil další zkušenost, a to ignoruji ochranky. Jedna zkušenost, kdy jsem musel žalovat obchranku za ukradení řádně zaplaceného zboží stačila. Projeli to chlapci na plné čáře. Pochopil jsem, že Češi nekradou, ale ochranky potřebují vyrábět zloděje, aby ospravedlnili své existence a peníze. Vyšší počet krádeží v obchodech je pouze nefungující právní prostředí Česka, protože stený způsob křivě osočit zákazníka ochrankou by třeba v Německu měl pro ochranku dost drsný konec.