To je podle mě zase jiný problém. Problém skutečné dostupnosti zboží, a lhaní obchodů, úmyslné (většinou) i z důvodů úspor systému (také).
Existují obchody, kde člověk vidí, kolik ks mají skladem, a definitivně mu to po objednání okamžitě potvrdí a zablokují (jestli mezitím někdo jiný nekoupil). No a potom je tu drtivá většina, notoričtí lháři, které mají zboží skladem, ale nikdo neví v jakém skladu u jakého dodavatele. A občas ani tam ne, i to se stává, že ono "zboží skladem" není skladem ani u dodavatele dodavatele, a výrobce už nevyrábí.
No a co se týče tématu, tak by se měly lidé a firmy chovat slušně. Požadovat něco za zcela zjevně chybnou cenu, za kterou to obchodník zjevně nechtěl nikdy nabízet, je v rozporu s dobrými mravy. Což je také ustanovení zákona. Problém ovšem je, velká část obchodníků se nechová slušně (řekl bych, že nejhorší jsou obchodníci s pneumatikami), takže se potom spousta lidí řídí "jak vy k my, tam my k vy". Ale správně to není.