Vlákno názorů k článku Chyba v nacenění zboží? Váš problém, zboží musíte prodat se ztrátou od Radek - Já teda nevím, ale pokud ten e-shop neměl...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 2. 9. 2015 9:33

    Radek (neregistrovaný)

    Já teda nevím, ale pokud ten e-shop neměl vyloženě uvedeno, že má těch 20 kusů skladem, tak přece nemá povinnost dodávat zboží, které skladem třeba ani nemá. Když si někde teď v e-shopu objednám 10000000000 kusů, byť za správnou cenu, tak mi je obchod taky nedodá a můžu se ohánět paragrafama jakýma chci.
    A druhá věc je, že do OP se běžně píše, že zboží v e-shopu je pouhá nabídka/prezentace zboží, že objednáním vzniká pouze návrh na smlouvu a kupní smlouva se uzavírá až potvrzením obchodníka. Mají to třeba i vzorové podmínky od APEK, které jsou také prověřeny právníky a které přebírají stovky, možná tisíce e-shopů v ČR.

  • 2. 9. 2015 9:54

    - (neregistrovaný)

    To je podle mě zase jiný problém. Problém skutečné dostupnosti zboží, a lhaní obchodů, úmyslné (většinou) i z důvodů úspor systému (také).
    Existují obchody, kde člověk vidí, kolik ks mají skladem, a definitivně mu to po objednání okamžitě potvrdí a zablokují (jestli mezitím někdo jiný nekoupil). No a potom je tu drtivá většina, notoričtí lháři, které mají zboží skladem, ale nikdo neví v jakém skladu u jakého dodavatele. A občas ani tam ne, i to se stává, že ono "zboží skladem" není skladem ani u dodavatele dodavatele, a výrobce už nevyrábí.

    No a co se týče tématu, tak by se měly lidé a firmy chovat slušně. Požadovat něco za zcela zjevně chybnou cenu, za kterou to obchodník zjevně nechtěl nikdy nabízet, je v rozporu s dobrými mravy. Což je také ustanovení zákona. Problém ovšem je, velká část obchodníků se nechová slušně (řekl bych, že nejhorší jsou obchodníci s pneumatikami), takže se potom spousta lidí řídí "jak vy k my, tam my k vy". Ale správně to není.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).