Pořád řešíte jen firmy a společnosti, ale co má dělat OSVČ, který je na všechno sám, nemá zaměstnance, jen poskytuje určitou službu, kterou fakturuje přibližně pěti subjektům měsíčně, a příležitostně prodá nějaký produkt v e-shopu...
Pořád čtu jen řeči, jak si mám (nechat) zanalyzovat procesy ve firmě... a vyškolit zaměstnance... a vyhledat pověřence a já nevím co, ale abyste přinesli nějaký konkrétní návod, co tedy jako smím, a co ne, nějakou šablonu toho souhlasu se zpracováním údajů (a informaci, od koho ten souhlas musím vymámit - od firem asi ne, že?), kam tedy ta data bezpečně ukládat, co se tedy už považuje za bezpečné, a co ne, to ne, že jo. Ono to asi bude podobné jako s EET - nikdo nic neví, a hlavně, že se máme připravit předem a honem začít vrážet peníze do nějakého "řešení"... Víte co? Kvůli EET jsem pohřbil pracně vybudovaný e-shop (pro platformu, na které byl postavený, řešení EET neexistuje). Sotva jsem zadal výrobu nového, který by splnil požadavky, EET zrušili, resp. odložili (ale v mém případě šlo zejména o evidování plateb kartou, což zřejmě vážně zrušili). Zbytečně vyhozené peníze, čas, nervy... Opravdu RADOST podnikat v ČR!!!
A co tedy mám dělat, když mi fyzická osoba ten souhlas nedá - nákup nebo poskytnutí služby tím souhlasem podmiňovat nesmím, ona mi ale údaje poskytnout musí, abych jí měl zboží kam poslat - tak já tu její adresu pak vymažu, nebo co? A co faktura? Tu přece musím schovávat 5 let. A co e-mailová korespondence? A někde asi musím mít evidované, že tato osoba mi souhlas nedala, ne? A i kdybych ty údaje vymazal, tak jak potom doložím, že jsem je vymazal? To budu mít někde seznam vymazaných údajů? Když zadokumentuju, že jsem údaje paní Anny Novákové vymazal ten a ten den - zase tam mám tu paní Annu Novákovou přece! BLBOST tohle všechno!!!
Když už píšete chytré články, zaměřte se prosím konečně také na praktickou stránku věci. Hlavně, že se všude pořád opakuje informace o výši hrozící pokuty. To člověka vážně motivuje!
Raději napište, co dělat, když člověku někdo ukradne mobilní telefon - jak třeba dokážu, že mi ho ukradli, a že jsem údaje v něm uložené (e-mailové adresy asi hlavně) někomu nedal/neprodal dobrovolně. Totéž s počítačem. Takže v počítači jako takovém asi abych raději vůbec žádné pracovní dokumenty neukládal, že? Doporučují se cloudová řešení - takže to mám mít všechny důležité dokumenty někde v DropBoxu nebo na Disku Google? Nebo jak teda konkrétně si to představují???? Já fakt nevím! A když teda mám účetnictví za minulé roky doma na půdě (pracuji doma) - tak je dostatečně zabezpečené tím, že klíče od bytu mají pouze členové mé rodiny a dvě sousedky, nebo není? To si mám kupovat trezor, nebo co mám dělat? KONKRÉTNÍ informaci od vás chci!