"Od osob, jejichž e-mailové adresy uchovávám kvůli možnému marketingovému použití, si tedy zpětně vyžádám souhlas, u nově získaných kontaktů budu ten souhlas žádat předem."
Ještě doplním k tomuto, protže kolega Neugebauer neupřesnil/nezdůraznil jeden podle mě podstatný detail. Pokud se jedná o marketing přímý nepotřebujete souhlasy a můžete jej realizovat na oprávněný zájem (viz recitál 47.). Přímý marketing je rozesílání oznámení o obdobných produktech (které již v minulosti nakoupili) stávajícím (nedávným) zákazníkům.
K souhlasu je navíc důležité zdůraznit, že má určité náležitosti (dle GDPR), a že Vám jej subjekt nemusí vůbec udělit (nesmí být povinný). A navíc jej může kdykoliv odvolat. V zásadě souhlas je poslední cesta k legalizaci zpracování, a to především takových, které mohou obtěžovat nebo jinak poškozovat subjkety údajů (viz např. ostatní formy marketingu).