Názor k článku Chybějící zpracovatelské smlouvy. Dlouhodobý prohřešek firem má napravit GDPR od JVr - "Od osob, jejichž e-mailové adresy uchovávám kvůli možnému...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 5. 1. 2018 10:21

    JVr (neregistrovaný)

    "Od osob, jejichž e-mailové adresy uchovávám kvůli možnému marketingovému použití, si tedy zpětně vyžádám souhlas, u nově získaných kontaktů budu ten souhlas žádat předem."

    Ještě doplním k tomuto, protže kolega Neugebauer neupřesnil/nez­důraznil jeden podle mě podstatný detail. Pokud se jedná o marketing přímý nepotřebujete souhlasy a můžete jej realizovat na oprávněný zájem (viz recitál 47.). Přímý marketing je rozesílání oznámení o obdobných produktech (které již v minulosti nakoupili) stávajícím (nedávným) zákazníkům.

    K souhlasu je navíc důležité zdůraznit, že má určité náležitosti (dle GDPR), a že Vám jej subjekt nemusí vůbec udělit (nesmí být povinný). A navíc jej může kdykoliv odvolat. V zásadě souhlas je poslední cesta k legalizaci zpracování, a to především takových, které mohou obtěžovat nebo jinak poškozovat subjkety údajů (viz např. ostatní formy marketingu).

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).