Pisatel článku má samozřejmě pravdu, ale nenaráží na problémy, se kterými je provozování eshopu spojeno.
Mylné informace o skladové dostupnosti - bohužel i lidé jsou omylní a prostě se stává, že zboží skladem má být a není = ve skladu prostě není k nalezení. Zvláště pokud má eshop více poboček a pracuje s několika sklady. Čím víc položek, tím větší problém.
Registrace a vyplňování údajů - vyplnit adresa ze z důvodů doručení musí vždy. Jestli zaškrtne zákazník políčko registrovat je na jeho uvážení. Informace ale vyplnit musí. Tuto informaci o registraci považuju trochu přitaženou za vlasy. Zákazníkovi jde max. pomoct např. se službami MojeID, načítání z Aresu pokud nakupuje na IČ, apod. Jinak ne. Pokud je zdechlý, nenakoupí.
Newslettery - zkoušeli jsme rok posílat newslettery podle vašeho doporučení, tj. žádné nabídky, pouze testy zboží, tipy na výlety, apod ... prostě se připomínat. Asi 1,5% zákazníků odběr zruší s odůvodněním, ať už jim nezasíláme nabídky. Tzn. email ani neotevřou, protože jinak by věděli, že se nejedná o nabídku. Celkově email otevře asi 13% registrovaných email. adres. Když je hodně úspěšný, dostaneme se ke 20%. Samozřejmě věnujeme pozornost i předmětu.
Ono je totiž rozdílné v jakém oboru podnikáte. Pokud máte segment co slyší na slovo SLEVA, budete muset posílat i slevové newslettery. Typický je zákazník Kauflandu. Tek kdyby tam nesvítily na kilometr % a SLEVA, tak tam ani nepáchne. Pokud si někdo rozjede eshop typu: www.nejlevnejsi-neco.cz, nemůže čekat, že se k němu budou zákazníci vracet bez toho aby slevu nabídl. Je prostě odkázaný žít z nízké provize a dělat obraty. Pokud rozjedete www.luxusni-darky.cz, tak zase slovo SLEVA nikoho nezaujme a vy si spokojeně můžete mastit kapsu ze 100% rabatu. Naopak, pokud zde budete dávat titulky sleva, zákazníka odradíte. Toto můj skromný názor.
Registrace- ale některé e-shopy registraci vyžadují a bez ní nelze objednávku dokončit a to je právě ten kámen úrazu. Některé e-shop sice nabízí i přihlášení přes sociální sítě či MojeID/OpenID, ale já se třeba nechci registrovat kvůli JEDNOMU NÁKUPU a vůbec nevím, jestli se tam ještě někdy vrátím takže zbytečně budu mít někde registraci a časem na ní zapomenu (můj mail a další údaje pro reklamu v souladu se zákonem i bez něho bude mít provozovatel e-shopu stejně, takže opravdu registrace není nutná). Např. electroworld.com mi registraci nutí a jinak nemůžu pokračovat v objednávce.
dostupnost- a nevyřeší dostupnost zboží evidence skrz čárové kódy a celý systém by byl on-line? Zvlášť když má firma více poboček, tak bych čekal, že to bude řešit takhle a tím pádem lze pěkně vidět kolik čeho a kde ještě zbývá.. Ovšem nesmí být ve skladě bordel, to je park problém :-D
Ehm, to je zase slovíčkaření. Já registrací rozumím to, že si na webu vytvořím účet a příště se jen přihlásím a nemusím znova vyplňovat všechny údaje, ale když někde nakupuji jen jednou a nevím, jestli se tam příště vrátím (buď nebudu spokojený, najdu lepší e-shop nebo to je zboží, které se kupuje méně často), tak tam je registrace zbytečná aj e blbost jí vyžadovat. ;-)
A co ušetříte, email, telefon, adresu a jméno stejně musíte vyplnit, jste registrován tak jako tak, navíc je jen heslo a to vám může být přiděleno automaticky a zasláno mailem. Bez registrace by to bylo tak, že byste dostal nějaké číslo objednávky a nevyplňoval byste vůbec nic a zboží byste si vyzvedl ve zvolené výdejně na základě toho čísla. Cena zboží by musela být vyšší, protože by do ní muselo být započítáno riziko, že někdo vaši zásilku vyzvedne před vámi.
Aby to fungovalo nemusím vyplňovat nic. Mohu sledovat stav objednávky RxG45Ujf, která byla sestavena na https://www.shopkdechcinecokoupit.cz
Pokud chci být informován, vyplním e-mail NEBO telefon. Mohu si zvolit i ověřovací kód.
Když zboží vyzvedne přese všechno někdo jiný a zaplatí, pro obchod to riziko neznamená. Opět je to na volbě zákazníka.
Základní rozdíl mezi registrací a informacemi pro doručení je však v tom, že informace pro doručení mají životnost do doručení zásilky a jsou chráněny zákonem před použitím k jiným účelům. A že lze poskytnutý údaj označit, aby bylo možné identifikovat zdroj, nemusím zdůrazňovat.
mně registrace vadí proto, že mně to nutí si na padesát e-shopů si vytvářet padesát nějakých login a hesel. to pak vede pouze ke dvěma variantám, obě jsou špatné - buďto mám všude stejné heslo, a riziko je vysoké - a nebo mám někde u počítače papír s padesáti různými hesly, a riziko je značné.
a proto povinným registracím nasrat!
je mi úplně jedno, kdo o mně jaké má a schraňuje informace, nejsem hysterický na datum narození ani rodné číslo, moji adresu a telefon mají tisíce lidí, evidujte si o mně co chcete. ale NECHCI za žádnou cenu a za žádných podmínek jednadvacátou registraci a jednadvacáté heslo.
kde má webshop povinnou registraci, pošlu objednávku mejlem, a pokud na ní nereflektuje tak s ním končím, neregistruji se nikde.
pak mně dokážou vytočit experti, co ještě vyžadují aby heslo mělo nějaký minimální počet znaků nebo obsahovalo povinné znaky, to už je drzost na entou!
ale vůbec nejvíc mně dokážou vytočit experti, že někde chci něco koupit, a nějaký drzý robot mi tvrdí, že pod svým mejlem už jsem tam kdysi dávno nakupoval, a že musím použít buď jiný mejl a nebo si vzpomenout na heslo, protože ho nějaký imbecil uložil ve své databázi, a teď se rozhodl mně s tím votravovat. tam nechávám rozepsaný košík a mizím i s prohlížečem.
V aplikaci 1Password mám cca 2 500 různých hesel. Většinou se jedná o náhodně vygenerovaný řetězec cca 20 znaků. Hesla generuje sama aplikace.
Přihlášení k webu je potom otázkou kliknutí na ikonu v prohlížeči.
Když si potom po deseti letech vzpomenu, že jsem měl na nějakém webu účet a například tam vystavoval fotky, jdu na adresu webu, kliknu na ikonu 1Password a jsem tam.
Do eshopů se registruji rád, protože tam zase pod svým účtem můžu v klidu dohledat historii objednávek. Navíc se pak můžu obrátit na prodejce se žádostí: "Před dvěma lety jsem u vás nakoupil za 200 000 Kč. Teď jsem si u vás vybral novou televizi, ale nechci za ni platit plnou cenu, protože je vyšší než na Heuréce. S vámi jsem byl spokojený, dáte-li mi lepší cenu, nakoupím zase u vás."
Naopak, to bych po nich chtěl :-)
LastPass jsem používal kdysi, takže nevím, jaké má novinky, ale třeba 1Password má aplikaci pro Mac, Win, iPhone, iPad a vše se dá synchronizovat. Já si třeba nepamatuji ani PIN ke kartě k bankomatu. Když jdu tak třikrát do roka vybírat peníze, mám s sebou vždy telefon a podívám se do 1Password.
Bylo by mnohem méně krádeží dat a identit, kdyby lidi používali nějakého správce hesel, který si bude pamatovat vše na ně a nebudou do všech systémů dávat stejné heslo.... Protože pokud si vytvořím eshop, kde budu mít minimální marži, abych se dostal na nízké ceny, vynahradí mi to potom to, že se zaregistrují uživatelé a já budu mít přístup k jejich Facebooku, Google, atd, protože budou mít stejná hesla...
pan neradí, ale prodává svůj produkt, rady. Potom všichni vyžadují ty nesmysly, aniž by je kdykoliv ověřili. To je mnohem horší nešvar českého internetu. Provozovatelé eshopů jsou založením spíše kopírovači, než inovátoři a proto na takové "rady" naletí. Virtuální obchod s nesmyslnými radami jen kvete.