Pisatel článku má samozřejmě pravdu, ale nenaráží na problémy, se kterými je provozování eshopu spojeno.
Mylné informace o skladové dostupnosti - bohužel i lidé jsou omylní a prostě se stává, že zboží skladem má být a není = ve skladu prostě není k nalezení. Zvláště pokud má eshop více poboček a pracuje s několika sklady. Čím víc položek, tím větší problém.
Registrace a vyplňování údajů - vyplnit adresa ze z důvodů doručení musí vždy. Jestli zaškrtne zákazník políčko registrovat je na jeho uvážení. Informace ale vyplnit musí. Tuto informaci o registraci považuju trochu přitaženou za vlasy. Zákazníkovi jde max. pomoct např. se službami MojeID, načítání z Aresu pokud nakupuje na IČ, apod. Jinak ne. Pokud je zdechlý, nenakoupí.
Newslettery - zkoušeli jsme rok posílat newslettery podle vašeho doporučení, tj. žádné nabídky, pouze testy zboží, tipy na výlety, apod ... prostě se připomínat. Asi 1,5% zákazníků odběr zruší s odůvodněním, ať už jim nezasíláme nabídky. Tzn. email ani neotevřou, protože jinak by věděli, že se nejedná o nabídku. Celkově email otevře asi 13% registrovaných email. adres. Když je hodně úspěšný, dostaneme se ke 20%. Samozřejmě věnujeme pozornost i předmětu.
Ono je totiž rozdílné v jakém oboru podnikáte. Pokud máte segment co slyší na slovo SLEVA, budete muset posílat i slevové newslettery. Typický je zákazník Kauflandu. Tek kdyby tam nesvítily na kilometr % a SLEVA, tak tam ani nepáchne. Pokud si někdo rozjede eshop typu: www.nejlevnejsi-neco.cz, nemůže čekat, že se k němu budou zákazníci vracet bez toho aby slevu nabídl. Je prostě odkázaný žít z nízké provize a dělat obraty. Pokud rozjedete www.luxusni-darky.cz, tak zase slovo SLEVA nikoho nezaujme a vy si spokojeně můžete mastit kapsu ze 100% rabatu. Naopak, pokud zde budete dávat titulky sleva, zákazníka odradíte. Toto můj skromný názor.