Chytili jsme se na lep sociálních sítí, co bude dál?

1. 2. 2009
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Autor: 258398
Nový rok přinesl pro business server Podnikatel.cz nové výzvy. Začali jsme od 1. ledna využívat služeb mikroblogovacího systému Twitter a nedávno jsme založili stránku na Facebooku. Důvod? Hledáme stále více námětů přímo od vás.

Sekunda po půlnoci na Nový rok – historický první příspěvek v mikroblogovacím systému Twitter. Podnikatel.cz tímto okamžikem vstoupil na vlastní twitter kanál po vzoru i ostatních médií. Inspiraci jsme našli v článku online žurnalisty Adama Javůrka – Jak česká média pracují s Twitterem a co jim to přináší.

První příspěvek na Twitter

I když jsme ze začátku chtěli po vzoru ČTK přinášet svým followerům (lidem odebírající nové příspěvky přes Twitter) rychlé zpravodajství, velmi brzy jsme si uvědomili, že tudy cesta nevede. Nastavit automatické překlápění krátkých zpráv z našeho pohledu nikam nevede. RSS si může každý schopný uživatel nastavit ve své oblíbené čtečce. Obtěžovat lidi ještě rss zdroji přes Twitter vzbudí spíše negaci. Naším cílem je proto přinášet obsahové tipy a být blíže ke svým uživatelům. Twitter je prostě dobré místo pro zpětnou vazbu a crowdsourcing, píše ve svém článku Adam Javůrek.

Podnikatel na Twitteru

Twitter a Facebook? Netuším, co je

Twitter je definován jako mikroblogovací systém. Nemá smysl popisovat všechny jeho přednosti, udělali to za nás kluci z Lupy, kteří tomu rozumějí více. Čtěte více na Lupa.cz: Twitter: v jednoduchosti je síla

Doba zrychlená stále pokročilejšími informačními technologiemi přináší nové možnosti. Lidé si kromě blogu zakládají i mikroblog, tedy vlastní kanál na Twitteru, kde si píšou osobní i pracovní příspěvky vždy do 140 znaků. Než jsme Twitteru podlehli, upřímně jsem si z něj dělal legraci. Dozvídat se z kanálu, že někdo právě vstal, mi připadá jako volání o pomoc: Haló, jsem tu, tak mě poslouchejte. I když se na jednu stranu může zdát, že tyto služby mohou podpořit vytváření sociálního systému, obávám se, že paradoxně napomáhá k jeho omezování, respektive k přesouvání sociálních kontaktů z reálného života do virtuálního. Proč bych se měl se svými přáteli vidět, když mi stejně všechno vyslepičí na Twitteru. Bohužel na přátelská posezení dnes moc času není. Pokud sedíte u počítače od rána do večera, jste rádi, že si večer přečtete, co se vlastně u vašich přátel děje a spokojeně upadáte do stavu nevědomí. Tím se nám odkrývá i druhá, pozitivnější strana mince.

Vytažené hlášky z Facebooku a Twitteru

  • … si zahrál tenis, poobědval a vyráží do Slezska.
  • Vstal jsem, dám si snídani.
  • Naprosto fantasticky jsem se vyspal, yeah!
  • hurá, po DLOUHÉ době jsem se konečně pořádně vyspal
  • Měla jsem strašnej sen, že jsem ráno vstala, koukla se z okna a byl tam zas sníh
  • Zpět z plesu, cooool :-).
  • … mi vyhrála v tombole kravatu, heč :-)

Podobnou schizofrenii vidím také u v Česku stále oblíbenějšího Facebooku. I zde si mohou jeho uživatelé tzv. updatovat status, tedy napsat, co zrovna dělají. Zároveň mohou s přáteli sdílet fotky, videa, přihlašovat se ke skupinám jako například Bezprizorní dýchači čerstvého vzduchu. Být součástí studentských či pracovních sítí (obdoba služby Spolužáci.cz), posílat v rámci svých přátel zajímavé URL odkazy a další. Když už člověk neví kudy kam, může se přihlásit k další skupině, která vypovídá jasné ztratil jsem se: Chaos ve facebooku – pro ty, kdo to nechápou.

Facebook

Co si slibujeme?

I když některá média mohou v rámci obou služeb usilovat o lepší propagaci, my se chceme zaměřit na získávání námětů pro náš obsah. Twitter je totiž ideálním místem, jak si lidé mohou vybít svůj vztek a nám nahrát námět k zamyšlení nebo k zpracování. Proč je Finanční úřad pro Prahu západ ve východní části Prahy (Pankrác)? Aby obyvatelé PZ museli projet na úřad skrz celou Prahu?, píše na svém kanálu Tomáš Krause, ostatně ředitel našeho vývoje.

Marketing Meeting AI a tvorba obsahu

Sedl/a jsem na lep:

Uživatelé zároveň mohou přinést informace rychleji než agentury, a to díky stále vybavenějším mobilům. Média monitorují, co se na Twitteru děje. Reuters či BBC připravují systémy „včasného varování“, které redakci upozorní, pokud se na Twitteru objeví např. zpráva o zemětřesení, upřesnil Adam Javůrek ve svém článku.

Uvítáme proto jakýkoli váš námět, který nám můžete zaslat buď přímo na Twitter pomocí adresy @podnikatel, anebo nám zanechte vzkaz na zdi naší stránky na Facebooku.

Autor článku

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).