Cílem reklamy je přimět zákazníka ke koupi

27. 7. 2009
Doba čtení: do minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Výdaje na reklamu jsou podle zákona o daních z příjmů výdaji daňově uznatelnými. Jak ale odlišíme reklamu od výdajů, které patří do skupiny dary, a kdy jsou výdaje specifikovány jako reprezentace?

Reklama je placená forma komunikace podniku se zákazníkem s cílem přimět zákazníka ke koupi. Reklama je součástí marketingového mixu, jedná se o marketingovou komunikaci. Pojem marketingová komunikace pomalu, ale jistě vytlačuje termín propagace.

Reklama je tedy obchodně-propagační akce za cílem zlepšení hospodářské situace podniku.

Výdaje na reklamu, které sníží základ daně:
  • reklamní tiskoviny,
  • reklama v masmédiích,
  • reklamní předměty,
  • reklamní akce,
  • podpora prodeje,
  • sponzorství.

Autor článku

Redaktor/ka již pro server Podnikatel.cz nepracuje. 

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).