Vlákno názorů k článku Cílíte reklamu na internetu? Ujistěte se, zda se vás netýká digitální daň od Karel Novák - By mě docela zajímalo, jak přesně chtějí zjistit...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 8. 7. 2019 14:44

    Karel Novák (neregistrovaný)

    By mě docela zajímalo, jak přesně chtějí zjistit od těch firem, kolik přesně u nich čeští zákazníci utratili :D Spíše to bude tak, že firma nadhodí nějaké číslo co jím přijde jako "přijatelné zdanění" úřad se spokojí, protože asi těžko pošle své analytiky do jejich databází (nebo mají možnost to udělat?) a voliči budou spokojeni, že se zdanilo "zlo". V reálu firma přijde o pár korun, které si zase vybere na lidech :D

  • 8. 7. 2019 15:38

    Lojza (neregistrovaný)

    Tak u FB a Google, kde drtivá většina obratu je z reklamy a zákazníci jsou OSVČ/firmy, tudíž podléhají DPH, tak místo plnění lze vyčíst víceméně ze souhrnného hlaseni, které tyto firmy stejně už FU posílají.

    Takže ta identifikace a obrat není těžké z dálky zanalyzovat.

  • 13. 7. 2019 17:26

    nick (neregistrovaný)

    Až na to že OSVČ/firmy na toto žádné souhrnné hlášení nepodávají. To hlášení by musel podat samotný Google/Facebook.
    Souhrnné hlášení se podává:
    -dodání zboží do jiného členského státu osobě registrované k dani v jiném členském státě,
    -přemístění obchodního majetku do jiného členského státu,
    -dodání zboží kupujícímu při zjednodušeném postupu při dodání zboží uvnitř území Evropského společenství formou třístranného obchodu, pokud je plátce prostřední osobou v tomto obchodu, nebo
    -poskytnutí služby s místem plnění v jiném členském státě podle § 9 odst. 1, s výjimkou poskytnutí služby, které je v jiném členském státě osvobozeno od daně, osobě registrované k dani v jiném členském státě, pokud je povinen přiznat daň příjemce služby.

    Pakliže tedy nemáte na mysli reklamu umístěnou na webech, českých firem, tam ano ale to je pouze menší část.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).