Čím nakrmit hosty na akcích a večírcích? Překvapte je, aby na vás nezapomněli

23. 8. 2018
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek
Ač je zatím stále parné léto, podzim se pomalu blíží. A s ním i doba firemních akcí. Zjistili jsme, čím lidi nakrmit, když chcete catering pojmout trochu jinak.

Čím hosty překvapit a jaké jsou trendy? Na co si dát při výběru pozor? Odpovídají lidé z praxe, kteří se pohybují v různých oblastech cateringových služeb.

Klasika, nebo odvaz?

Na cateringovém trhu lze najít různé přístupy a inspirovat se. Respektive si pořídit přesně to, co odpovídá záměru pořadatele akce. Ať už je to klasika nebo exotický catering vycházející ze zahraničních kuchyní a ingrediencí, jídlo z fair trade produkce nebo z přísně lokálních surovin. Je možné vsadit na pop-up koncept, kde se zároveň vaří čerstvé jídlo na místě nebo si pozvat food truck či barmanskou show. Případně catering ladit do vybraného historického období.

A komu není jedno ani ekologický aspekt, může se zaměřit na odbourání odpadu. A na to, že se množství jídla na hosta nastaví realisticky tak, aby ho kvanta nakonec neskončila v koši. I to může být jedním z kritérií pro výběr caterera.

Trendem je zdravá strava i málo odpadu

Podle Martina Urbanka a Víta Plešnera, kteří stojí za Cateringem s příběhem, jsou již samozřejmostí sezonní suroviny a stále častěji lidé řeší také zero-waste politiku (tedy bezodpadový přístup) a ekologické otázky s občerstvením spojené. K tématu najdete více v článku Kdo zatočí s jednorázovými plasty? I podnikatelé berou odpovědnost na sebe.

Jako aktuální trend a inspiraci uvádějí také zvyšující se podíl zdravé stravy a vegetariánských pokrmů v nabídkách.

Aby se objednavatel s cateringem nespálil, doporučují osobní setkání s caterery na místě konání akce. Na místě dokážeme vymyslet vhodná řešení a skloubit je s požadavky klienta. Následná skladba menu již jen doplní charakter celé akce, tvrdí. Právě takový přístup je podle nich známkou kvalitního cateringu. Při tvoření nabídky jsme také velmi rádi za informaci o rozpočtu, která zrychlí a zjednoduší proces tvoření nabídky, vypočítávají podstatné kroky.

Kdo chce překvapit, může podle nich sáhnout po nějakém netradičním konceptu. Hlavní ale je vsadit na skutečně kvalitní jídlo. Sami nabízejí třeba koncept rautu, v němž si hrají s přírodními materiály – například se dřevem nebo jutou. Využívají i čerstvé květiny a byliny jako dekoraci. Na nabídkový stůl také komponujeme prvky, které evokují v lidech vzpomínky na mládí, naše bandaska na mléko či lampička jsou již u našich klientů legendární, dodávají.

Zajímejte se o jídlo i o dovoz a skladování

V Etnosvětě, který nabízí vegetariánský a veganský catering, se zase aktuálně inspirují všemi pop-up koncepty, videi a gastro blogy, stejně jako nabídkou jiných restaurací. Více o pop-up konceptu se dočtete v článku Jsou mistři dim sum knedlíčků. Vsadili přitom na pop-up koncept a vaří na ulici.

Inspirace je podle sales a event manažerky Míši Dvořákové v gastronomii obrovská. Při výběru caterera považuje za užitečné doporučení. Zároveň je dobré zjistit si, jak vám catering dovezou, jak jídlo skladují a jaké technologie využijí, dodává.

Těm, kdo chtějí své hosty cateringem překvapit, doporučuje hlavně nebát se. Překvapte a inspirujte své hosty. A to jak nevšedním prostorem, programem, tak jídlem. Řízečků a roastbeefu bylo dost, zkuste něco, co neochutnáte na devíti z deseti dalších večírků, radí.

V Etnosvětě, jak upozorňuje, v tomto duchu dokazují, že je možné připravit catering bez masa. Téměř vždy se setkáme s připomínkou, jestli to u kolegů projde, zda nemůžeme přidat alespoň ryby atd. Nemůžeme a přesto jídlo chutná, usmívá se.

U sladkého pozor na místo a kvalitu

Blanka Lenghardtová se specializuje na sladký catering, a i když v jejích zakázkách převažují svatby, má nejeden praktický tip i pro firemní zadavatele cateringů. Jejich organizátoři a koordinátoři by měli určitě přizpůsobit sladký catering předpokládanému počasí. Tudíž místu, kde bude sladké třeba i šest hodin vystavené k dispozici, doporučuje.

Když je dezert připravený z kvalitních surovin, hosté ho s chutí sní a ještě si chodí přidávat, je to podle ní v jejím oboru vizitka kvalitní firmy. I u sladkého cateringu, na který připravuje dorty, dezerty s ovocem, miniverze dezertů jako brownies, cheesecake, panacotta nebo tiramisu, makronky, cupcakes nebo cake pops (speciální lízátka), se však dá pro hosty připravit něco navíc. Ráda s sebou na sladký catering vezmu nějaký bonus. Záleží na ročním období, například teď v srpnu je všude plno hrušek, švestek, ostružin. Když se sladký bar doplní i sezonním ovocem, vypadá to moc hezky, dodává.

Protože provozuje zakázkové cukrářství, kromě klasické nabídky minidezertů pracuje i na přání klienta. Připravuje třeba barevné pusinky, které doladí sladký bar nebo se dají nabídnout i jako lízátka. Další speciální objednávky byly chodské koláče, které běžně neděláme, nebo třeba bezlepkové dorty a zákusky, veganské koláče či raw kuličky, vzpomíná majitelka Biscuiterie a Zakázkového cukrářství Sladké od Blanky.

Nechte lidi vařit a nezanedbejte výzdobu

Podnikatel.cz se zajímal také o zkušenost Kláry Sezgin, ředitelky společnosti Frutiko. Ta vyrábí ovocné kytice, klasické pugéty i dorty. Líbí se nám trend kombinace květin a dortů či ovoce v čokoládě. Když chystáme svatbu, konferenci nebo firemní akci, můžeme díky tomuto trendu propojit výzdobu a občerstvení tak, aby ladily barevně i obsahem stejných květin, uvádí. Připraví například květinovou výzdobu a stejné květiny použijí na dort. Ve stejné barvě pak namíchají belgickou čokoládu a nabídnou na tácu jahody či jiné ovoce v čokoládě. Práce s květinami a čokoládou nás obecně velmi inspiruje. Z obojího se dají připravovat pěkné dekorace na cupcaky, dorty či minizákusky, říká.

Při výběru dodavatele cateringu firmám doporučuje nebát se říct si o vzorek na ochutnání zdarma. Ať už jde o dezerty nebo celé menu. U nás je běžné, že pokud zákazník objednává produkty ve větším množství, přivezeme mu do firmy ukázku – ochutnávku, ať už se jedná o dort, cupcakes, ovoce v čokoládě nebo něco jiného, tvrdí s tím, že kvalita ingrediencí a čerstvost by už měly být samozřejmostí.

Zpestřením rautu může být podle ní nějaká konkrétní aktivita. Za populární trend označuje vaření. Můžete pozvat na akci odborníka v oboru gastronomie, který udělá na pódiu krátkou kuchařskou show nebo workshop, do kterého se hosté mohou zapojit, popisuje. Frutiko tak na několika akcích nabízelo možnost pro hosty vyrobit si vlastní kytičku z ovoce. Jako překvapení pak podle ní může posloužit i malý jedlý dárek spojený s firmou, který si z akce hosté odnesou jako vzpomínku.

Čtěte také: Kdyby každá akce vydělala, byl bych miliardář, říká ředitel eventové agentury

Jak Klára Sezgin připomíná, její firma neposkytuje klasické cateringové služby, proto většinou při přípravě akce s dalšími cateringovými firmami spolupracuje. Všimla si přitom, že catereři i zákazníci občas opomíjejí výzdobu, která je ale podle ní velmi důležitá.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).