Do Vánoc sice zbývá ještě více než měsíc, řada slevových serverů však již spustila své vánoční kampaně. I servery, které s vánočními akcemi ještě nezačaly, však už mají vše naplánované a přichystané. Pokud stále rozmýšlíte, přinášíme vám inspiraci, co byste si mohli na Vánoce připravit. Čtěte také: Většina lidí nakoupí vánoční dárky v listopadu. Už se v eshopu připravujte
Dárkovým balíčkem nic nezkazíte
Pokud jste na vašem serveru ještě nezačali vánoční kampaň, nic se ještě neděje. Řada „Slevomatů” se teprve na Vánoce chystá a akce rozjíždějí zatím velice pomalu. Zároveň se však slevové servery vesměs shodují, že vše již mají naplánované a dolaďují pouze detaily. Některé portály hovoří dokonce o tom, že vánoční kampaň mají připravenou už řadu měsíců. „Náš vánoční plán existoval už na sklonku léta, tohle období v roce nelze podceňovat,“ dodal serveru Podnikatel.cz Tomáš Bátrla, zakladatel Vykupto.cz.
Mezi servery, které již s vánoční kampaní začaly, patří například Amplión.cz. Ten minulý týden spustil speciální vánoční nabídku, která běží paralelně s každodenními slevami. Jedná se o devět tematických vánočních balíčků. Každý z nich obsahuje 4 až 5 doplňujících se poukazů. „Důraz jsme kladli nejen na obsah balíčků, který zajistí obdarovanému hned několik navazujících zážitků, ale také na vzhled dárku a moment překvapení – snažili jsme obejít zažitou formu ‚obálkových‘ dárků, kterých letos bude pod vánočními stromky záplava,“ upřesnil serveru Podnikatel.cz Lukáš Uhl z firmy Centrum Holdings, která server provozuje.
Tipy na Vánoční akce
- Vánoční desing kupónů
- Vánoční design webu
- Dárkové slevové balíčky
- Soutěže
Pozor na načasování
Takřka povinností je lidem před svátky nabídnout vánoční design voucherů. Nemusí jít přitom o žádné složitosti. Jak potvrdila serveru Podnikatel.cz většina oslovených velkých slevových serverů, vánoční kupony berou jako samozřejmost. Stejně tak plánují postupně nasazovat vánoční layout celého webu. „Připravujeme vánoční design webu i voucherů a spouštíme různé druhy tematických záložek, kde naši zákazníci naleznou nabídky vhodné pro vánoční dárky,“ potvrdila například Zuzana Bečková, provozní ředitelka BonyBony.cz.
Co se týče samotných slev, servery očekávají, že před svátky „pofrčí“ především služby. Půjde hlavně o různé zimní pobyty, wellness a slevy do restaurací. V případných nabídkách ale určitě nezapomeňte také na zboží. Nedá se úplně poradit, s jakým výrobkem uděláte terno, vodítkem by pro vás ale mohl být názor odborníků, co se bude letos o Vánocích nejvíce prodávat. V e-shopech by měly letos dominovat prodeje tabletů a chytrých telefonů. Asi se vám sice nepodaří udělat slevu na tyto výrobky, na doplňkové zboží (pouzdro, ruksak na tablet) byste však akci mohli zvládnout.
Pozor si také dejte na načasování akcí. Zákazník musí nejen zaplatit slevovému serveru, ale také stihnout zboží vyzvednout u obchodního partnera. Cílujte tak vrchol vánoční kampaně v dostatečném předstihu před Štědrým dnem. Snažte se v tomto ohledu domluvit také s obchodním partnerem, aby byl připravený uspokojit veškerou poptávku. Pokud pár dny před Vánoci váš smluvní partner zjistí, že zboží nemá k dispozici, uškodí to na jméně především vám. Čtěte také: 5 tragických omylů při spolupráci se slevovými servery
Slevové servery celkem dosáhnou 2 miliard korun
Přestože se slevovým serverů zvýší před Vánoci tržby, celkově trh se slevami zřejmě nedosáhne obratu čtyř miliard korun, jak se původně předpokládalo. Podle odhadů největšího slevového agregátoru Skrz.cz bude roční obrat slevových serverů maximálně ve výši 2 miliard korun. „V polovině roku jsme odhadovali obrat až tři miliardy, růst však nakonec nebyl tak velký, jak se obecně předpokládalo,“ domnívá se Petr Kováčik z agregátoru Skrz.cz.
I tak ale slevové servery předpokládají, že jim na Vánoce výrazně vzroste obrat. Jenom za říjen dosáhl totiž podle dostupných dat ze slevových agregátorů Slevín.cz a Skrz.cz trh se slevami obratu 260 milionů korun, kdy bylo objednáno 651 tisíc poukazů. „V listopadu a na začátku prosince očekáváme vyvrcholení vánočních nákupů s nárůstem tržeb kolem 20 %,“ uzavřel Lukáš Uhl z firmy Centrum Holdings.