Zatímco ještě v roce 2005 používala internet necelá třetina českých žen (29 %), vloni jich již bylo 67 %. Jenom desetina žen v produktivním věku (16 až 65 let) se dnes nepohybuje ve světě internetu. Vyplývá to z dat Českého statistického úřadu. Co se týče věcí, ke kterým ženy internet nejčastěji používají, vítězí nakupování, komunikace a zábava. V případě nakupování se ženy zaměřují především na pořizování oblečení a módních doplňků.
Češky nakupují více než Francouzky
Češky, kterých na internetu nakupuje třetina, už v tomto ohledu překonávají většinu sousedních národů. Slovenek totiž nakupuje online 22 %, Polek rovněž 22% a Němek 30 %. Češky na internetu dokonce nakupují více než Francouzky (26 %) a blíží se Britkám s 36 %.
Oproti českým mužům mají ženy při nakupování několik specifik. Například u mužů je doba od rozhodnutí k nákupu a samotným nákupem relativně krátká, ženy naopak potřebují více času. Vyhledávají totiž další dodatečné informace, srovnávají nabídky, sledují recenze a diskuze. Jak ukázal Consumer Commerce Barometer, 75 % žen provádí před nákupem hotelových pobytů a letenek pouze online průzkum. Naopak kombinaci online a offline průzkumu využívají ženy hlavně při nákupu nábytku a bytových doplňků (64%), digitálních fotoaparátů, kamer (63%) a audio zařízení (61%).
Čtěte také: E-shopy bortí zažité tradice o utrácejících ženách. Na internetu vedou muži
Kromě oblečení a módních doplňků si ženy na internetu také často pořizují kosmetiku a zdravotní doplňky (40 %). Třetina žen pak nakupuje online zájezdy a právě informace o cestování a zdraví vyhledávají ženy mnohem častěji než muži (zdraví 59% žen vs. 30% mužů, cestování 56% žen vs. 52% mužů). Specifickou kategorii žen tvoří matky na mateřské dovolené, které internet využívají v hojné míře, a to k k nákupu oblečení, hraček, her, kosmetiky, zdravotních prostředků a také fotoslužeb.
Čtěte také: Hitem internetových nákupů se stává oblečení, pořízují si ho i muži
Ženy přes internet též komunikují
Data z NetMonitoru ukazují, že se rovněž daří webovým stránkám s obsahem zaměřeným na ženy. Tyto weby nasbíraly za únor letošního roku 174 milionů zhlédnutí a navštívilo je 3,6 milionu unikátních návštěvníků. Ženy využívají i sociální sítě, podle serveru Socialbakers.com má Facebook už takřka milion tuzemských uživatelek. Dvě pětiny žen v produktivním věku sleduje na internetu videobsah a třetina z nich využívá internet k telefonování.