Takovéhle články jsou hnus, protože se ty problémy snaží relativizovat, jako by se nic nedělo. Ono se děje. Navíc neobsahuje podstatné informace.
Podnikatel pak musí odeslat údaje o této transakci serveru finanční správy bezprostředně po obnovení spojení, nejpozději do 48 hodin od uskutečnění evidované tržby.
Takže musí neustále monitorovat spojení a doufat, že se do 48 hodin obnoví. Co se stane, když se neobnoví?
Jestliže má podnikatel například chatu v horách, kde uskutečňuje evidované tržby a kde není dostupné jakékoli internetové připojení, může správce daně požádat o individuální výjimku z on-line evidence tržeb a evidovat tržby ve zjednodušeném režimu.
Může požádat kdokoliv o cokoliv. Pokud milost dovolí, tenhle problém se změní v otravnost. Pokud ne, co se stane?.
Zákon o evidenci tržeb ovšem obsahuje i tzv. liberaci, kdy právnická osoba a podnikající fyzická osoba za správní delikt neodpovídá, prokáže-li, že vynaložila veškeré úsilí, které bylo možno požadovat, aby porušení právní povinnosti zabránila.
Jak to prokáže? Kdo o tom rozhoduje? Proč to není prostor pro korupci?
Vy vůbec nevíte, co systém na straně FS provádí. Ani to nemusíte vědět. Je i lhostejné, kde se stala chyba.
Celé je to založené na povinnosti prodejce (kasy) do zblbnutí dokola posílat údaj o platbě, DOKUD NEDOSTANE POTVRZUJÍCÍ ZPRÁVU = FIK. Předpokládá se, že se to během 48 hodin povede. Duplicita v evidenci trřby nenastane, protože opakované zprávy jsou označené jako "následný pokus".