Názor k článku Co dělat, když obchodní partner neplatí? od RB Inkaso - Otázkou je, co zákazníkovi dodáváte. Je potřeba si...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 18. 11. 2007 20:32

    RB Inkaso (neregistrovaný)

    Otázkou je, co zákazníkovi dodáváte. Je potřeba si uvědomit, že splatnost (obzvláště ty delší než 14 dní), je využívána výrobními firmami jako "ochranná lhůta" pro zpracování koupených surovin. Když vyrábím například pneumatiky, požaduji po dodavateli 60-ti denní splatnost dodávky kaučuku, protože mi nějaku dobu trvá, než jej zpracuji, výsledný produkt vyexpeduji a zinkasuji peníze.

    Ve chvíli, kdy dodáváte služby ztrácí splatnost smysl, protože užitek je většinou okamžitý. V ČR je jakýmsi standardem splatnost 14-ti dní. Pokud si se zákazníkem dohodnete splatnost kratší, je to výhoda pro vás, protože peníze máte dříve na účtě a nikoho zbytečně neúvěrujete. Dříve také odhalíte případné pohledávky po splatnosti, které je nutné řešit co nejrychleji. Naopak umožnění delší splatnosti může být dobrým argumentem při obchodním jednání.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).