Vlákno názorů k článku Co dělat, když obchodní partner neplatí? od KubaP - Jakou nastavujete splatnost faktur? Napadá mě následující schéma: 1. u...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 22. 9. 2007 15:51

    KubaP (neregistrovaný)
    Jakou nastavujete splatnost faktur?

    Napadá mě následující schéma:

    1. u malých částek 7 dní
    2. větší částky 14 dní
    3. přeje-li si klient i jiný termín, třeba 30 dní

    Jenže, proč bych měl na peníze čekat celý měsíc, když jsem klientovi službu poskytl ihned?

    Když jdete do obchodu, taky za rohlíky zaplíte hned, a ne až za měsíc...

    Problém je, že podnikatelé si zvykli žít na dluh a když byste na fakturu napsali splatnost 2 dny, považovali by vás za blázna.

    Jaké jsou vaše názory?
  • 18. 11. 2007 20:32

    RB Inkaso (neregistrovaný)

    Otázkou je, co zákazníkovi dodáváte. Je potřeba si uvědomit, že splatnost (obzvláště ty delší než 14 dní), je využívána výrobními firmami jako "ochranná lhůta" pro zpracování koupených surovin. Když vyrábím například pneumatiky, požaduji po dodavateli 60-ti denní splatnost dodávky kaučuku, protože mi nějaku dobu trvá, než jej zpracuji, výsledný produkt vyexpeduji a zinkasuji peníze.

    Ve chvíli, kdy dodáváte služby ztrácí splatnost smysl, protože užitek je většinou okamžitý. V ČR je jakýmsi standardem splatnost 14-ti dní. Pokud si se zákazníkem dohodnete splatnost kratší, je to výhoda pro vás, protože peníze máte dříve na účtě a nikoho zbytečně neúvěrujete. Dříve také odhalíte případné pohledávky po splatnosti, které je nutné řešit co nejrychleji. Naopak umožnění delší splatnosti může být dobrým argumentem při obchodním jednání.

  • 26. 11. 2013 10:45

    Kumbur (neregistrovaný)

    Pokud budu dodávat osivo, mám splatnost upravit úměrně tomu, za jak dlouho vzklíčí? A pokud budu dodávat mladé stromky, mám počkat se splatností faktury, až stromy vyrostou?

  • 1. 4. 2009 15:38

    L_B (neregistrovaný)
    mas uplnou pravdu, platit by se melo hned po odevzdani prace, ale ti co by meli platit to casto vidi jinak
  • 28. 12. 2009 21:52

    Akleduok (neregistrovaný)
    A co ma clovek delat, kdyz partner, ktery predstavuje cca 80 procent mych prijmu, pozaduje splatnost 90 dni, jinak praci zada nekomu jinemu?! Konkretne se jedna o firmu pracujici pro Heineken Ceska Republika. Asi si to, jak se rika, pujdu hodit!
  • 10. 2. 2010 6:16

    TrueFriend (neregistrovaný)
    Názor?
    Tak za 1. nikdo si na dluh žít nezvyká. Pokud se nemýlím, tak doba splatnosti se uvádí proto, protože se počítá s finančím pohybem peněz... tj. je možné, že i třeba jen zaslání peněz z účtu na účet potrvá třeba 5 prac.dní. Osobně jsem se setkal s tím, že peníze z Islandu ke mě putovali 11dní. Další prodlevy jsou v samotných firmách... tj: pokud nějaká firma vydělává a má stovky, neli tisíce zákazníků tak prostě vyhotovení dokladu + hiearchie zpracování dokladu nějakou dobu prostě trvá.
    2.splatnost faktur si můžeš dát jakou chceš... třeba i 20let, ale jde o to, že zákon určije, že cokoliv není zaplaceno po 14ti dnech, tak je problém. Protože doba splatnosti faktury na faktuře být prakticky ani nemusí. Jde jen o informaci pro klienta kdy poskytovatel služby očekává, že mu klient zaplatí.
    3. ty nečekáš na peníze, ale ve skutečnosti peníze čekají na tebe, protože než se k tobě ty peníze dostanou, tak se otočí cca 12x při zpracovávání a ani o nich nevíš. A ve finále Ti jsou na účet doručeny dřív, než si je stihneš vyzvednout, nebo to vůbec nějak zaregistrovat... třeba že Ti pak příjde na mobil oznámení SMSkou, že Ti peníze na účet již přišli a teprve potom to můžeš nějak zaevidovat. Takže ty nečekáš na peníze, ale peníze čekají na Tebe. Dá se to lehce pochopit, ale jedině praxí :) Není to jako když jdeš do banky s kuklou a čekáš kolik Ti nahážou do pytle :D
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).