Ještě nikdy se mi nestalo že bych byl v práci řádně proškolen a pořádně připraven na práci kterou jsem měl vykonávat. Vždy mě pár dní trénoval nějaký pracovník, který toho moc nevěděl a z toho mála co mi řekl byla půlka špatně. Nakonec jsem se to vždy učil sám.
Osnovy na zaškolování jsou sice všude, ale nic se nedodržuje. Pouze se to podepisuje aby to bylo při auditech "v pořádku" a to je tak všechno.
Přesně tak, na všechny procesy jsou směrnice, ale kdyby se všechny dodržovaly tak jak jsou sepsány, jednak by nestačila pracovní doba a jednak by se nic pořádně neudělalo, hlavně aby byli všichni seznámeni a podepsali to. A když na to poukážete, tak na vás manager kterej nikdy nepracoval kouká jako zjara. Proto je důležité zaškolení odcházejícím zkušeným pracovníkem. Úplně nejvíc jsou mimo HR manažeři s jejich naučenými poučkami o náboru prácovníků počínaje a systémem hodnocení konče. Jedině kde jsem viděl, že to funguje bylo v Německu, protože tam na daný úkol bylo dost lidí a měli přesně vymezené kompetence, zatímco u nás se improvizuje a všichni se musí snažit dělat všechno v co nejmenším počtu lidí.