Co přinese firmě dobrovolnictví vlastních zaměstnanců?

1. 7. 2008
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Autor: 258398
Firemní dobrovolnictví nemá v České republice příliš dlouhou tradici. Jedná se o formu firemního dárcovství, kdy firma podporuje prostřednictvím času a schopností svých zaměstnanců veřejně prospěšný projekt. Nejedná se tedy o přímou finanční podporu.

Firemní dobrovolnictví, zvláště rozšířené v západních zemích, je v České republice poměrně nový fenomén, více se zde začalo objevovat teprve před několika lety. Na programech zapojování zaměstnanců a firemního dobrovolnictví pracuje Fórum dárců od roku 2005. Hlavním cílem je propojení a spolupráce firem a neziskového sektoru.

Podstatou firemního dobrovolnictví je fakt, že firma, tedy zaměstnavatel, věnuje jeden nebo více pracovních dní v roce na dobročinnou práci, sděluje business serveru Podnikatel.cz Klára Šplíchalová z Fóra dárců. Zaměstnanec má tedy den plně hrazený, jako by byl běžně ve své práci, avšak místo toho pomáhá ve vybrané charitativní organizaci.

Nejvíce se tito dobrovolníci z firem zapojují do projektů v oblastech životního prostředí, sociálních a zdravotních oblastech a také v oblasti volného času pro děti a mládež. Firmy mohou poskytnout své dovednosti, věcné dary i různorodé služby. Tím, že přispívají různými formami na dobročinné akce, zvyšují svoji atraktivitu v okolním prostředí a zároveň atraktivitu mezi potenciálními zákazníky či zaměstnanci.

Komu je firemní dobrovolnictví určeno?

Firemní dobrovolnictví je dobře využitelné pro všechny typy podniků, a to jak pro velké, tak malé a střední. A upřímně řečeno, i malá firma o několika zaměstnancích může udělat veliký kus práce například vysazením stromků v místním parku, vysvětluje Klára Šplíchalová.

Rozsah a typy dobrovolnických akcí si samozřejmě může jednotlivá firma nastavovat zcela individuálně podle svých potřeb. Navíc Fórum dárců všem zájemcům o firemní dárcovství poskytuje poradenství v této problematice včetně zpracování strategií firemního dobrovolnictví a jejich zapracování do firmy a vyhledání vhodného partnera ze strany neziskového sektoru.

Výhody zapojení do firemního dobrovolnictví

Benefitů pro zapojené firmy a jejich zaměstnance je celá řada. Jedná se například o velice efektivní nástroj budování loajality zaměstnanců. Firma, která se zapojí do tohoto programu a umožní tak svým zaměstnancům spolupráci na veřejně prospěšných projektech, si buduje ve společnosti i mezi vlastními zaměstnanci lepší image a zvyšuje i dobré mínění o samotné firmě.

Firemní dobrovolnictví, jako jeden z projevů sociální odpovědnosti firmy, má pozitivní přínos pro práci se zaměstnanci, hlavně pro teambuilding, při přijímání zaměstnanců a při vytváření pocitu sounáležitosti s firmou, potvrzuje business serveru Podnikatel.cz Klára Šplíchalová. Firemní dobrovolnictví zlepšuje schopnost zaměstnanců pracovat v týmu a pomáhá při sbližování zaměstnanců, a to i napříč jednotlivými týmy. Dále zvyšuje motivaci a produktivitu zaměstnanců.

Jak uvádí nedávno založený server Fóra dárců, zahraniční výzkumy ukazují, že zaměstnanci chtějí pracovat ve firmě, která má zájem podporovat dobročinnost a častěji doporučují sociálně odpovědnou firmu i jiným lidem. A je tomu i naopak. Odmítají pracovat ve firmě s hodnotami, se kterými se neztotožňují nebo je považují za neetické.

Marketing Meeting AI a tvorba obsahu

Jaký je zájem o tuto formu firemního dárcovství?

Zájem o tento typ programů se stále zvyšuje. Oceňují je totiž jak sami dobrovolníci, tak i druhá strana neziskového sektoru. Firemní dobrovolníci se mohou odpoutat od každodenních rutinních povinností, poznají blíže problematiku neziskového sektoru a pomohou k rozvoji okolního prostředí.

Neziskové organizace zase využívají možnosti realizace větších projektů, na kterých je nutná spolupráce více osob. Spokojenost je tedy široká a investice do takto připraveného dne se samozřejmě vrací i jednotlivým zaměstnavatelům, uzavírá Klára Šplíchalová.

Říká vaší firmě něco pojem firemní dobrovolnictví?

Autor článku

Redaktor/ka již pro server Podnikatel.cz nepracuje. 

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).