ochrana hospodářské soutěže je velmi důležitá, problém je chování českého antimonopolního úřadu a kdo měl tu "čest" jako já s nimi nějak jednat tak chápe, že problém je prostě ve stupidních a/nebo podplacených lidech.
problém je myslím v napojení ÚOHS na český stát, protože ÚOHS chrání zájmy českého státu, místo aby chránil v důsledku práva spotřebitelů. A proto je největší průser ochrana tržních inkumbentů a (polo)státních podniků.
Ale i ochrana proti dumpingovým cenám je správná, nabízet lístky za korunu proto, abych zrušil konkurenci (a mohl nabízet libovolné ceny) by byla nelegální prakticky v každém státě.
Otázka podobných cen je širší problém a také prakticky vždy to nedopadlo a nedokázalo se to - podobné ceny jsou totiž běžný stav v tržní ekonomice i bez dohody, tj. potřebujete právě získat nějaký důkaz o nějaké dohodě, a protože se to vesměs dohaduje v hospodě u piva a bez podkladů, tak se to dokázat nedá.
Nezmysel to síce je, ale tvoj. Ak by si aj nakrásne dumpingovými cenami zrušil konkurenciu, tak si nemôžeš účtovať ľubovoľnú cenu, pretože vždy musíš naximalizovať cena * predaných kusov. Čo z toho, že by si predával lístok za milión korún, keď by si ho nikto nekúpil? Nehovoriac o tom, že zrušíš jednu konkurenciu a vynorí sa päť ďalších.
Hospodárska súťaž by chránená byť mala, a to najmä voči zásahom štátu.
Dobrý den,
naprostý souhlas. Hlavní problém podle mého názoru spočívá právě ve státních zásazích a omezeních ze strany státu. Jenže státu se člověk těžko brání :-)
S pozdravem
Daniel Morávek
To co píšete je nesmysl, ale váš. Pokud nějaká firma vytlačí jinou z trhu, má výhodu v zavedených kontaktech, značce, setrvačnosti spotřebitelů. Jiná firma prakticky nemá možnost na trh vstoupit. Těch příkladů je dost i v současnosti, například autobusová doprava. Tam musíte získat zákazníky, mít přístup na autobusová nádraží, vejít ve známost cestující veřejnosti. V praxi vás zavedený dopravce převálcuje, vy si nemůžete tak dlouhou dobu dovolit být ve ztrátě.
Zkuste prosim používat mozek, než něco napíšete, podle Vaší teze by platilo, že fungují stále jen ty samé firmy a žádná jiná nemůže vzniknout.. Blbost.. Stávající firma má samozřejmě oproti nové jisté výhody (ale i nevýhody). Kdyby ovšem zvýšila cenu do astronomických výšek, tak zákazníci ji odejdou a na trh se nové firmy dostanou
Děkuji za připomínku.
V něčem máte pravdu, ale v něčem Vám musím oponovat. Problém napojení UOHS a státu je opravdu velký, ale pokud už chceme nějakou ochranu hospodářské soutěže, tak kdo by jí měl jiný zajišťovat? Jedině stát a z toho pramení, co píšete, UOHS především chrání zájmy státu a ne spotřebitelů. O korupci ani nemluvě.
S čím Vám musím oponovat jsou ty dumpingové ceny. Pokud by totiž neexistovaly bariéry vstupu do odvětví (nutnost různých státem udělovaných licencí apod.), dumpingové ceny by nemohly existovat. Pokud by totiž někdo snížil ceny a skutečně by tím vyhnal konkurenci, nemohl by poté určovat libovolné ceny. Jakmile by je totiž zvýšil, konkurenční firmy by se do oboru vrátily. Problém je v bariérách vstupu do odvětví a ne ve cíleném snižování cen, které pomáhá právě spotřebitelům.
S pozdravem
Daniel Morávek