Co stojí za neúspěchem prodejců?

16. 6. 2011
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Za neúspěchem prodejců stojí přepracovanost a nezájem ze strany klientů. Manažeři pak sahají k drakonickým kontrolním metodám, které však ke zlepšení prodejů nevedou. Typická je jejich značná fluktuace. Společnosti si je navzájem přetahují. O prodejce je přitom na trhu obrovský zájem. Skutečné špičky v oboru mohou počítat s měsíčním platem přesahujícím 100 tisíc korun. Vyplynulo to z průzkumu společnosti Sprinx Systems.

Obchodní ředitelé musí často řešit problém, jak při odchodu obchodníka zabránit i možnému odlivu „jeho“ zákazníků. Klíčem je postavit obchodní strategii na týmu, nikoli individualitách jednotlivých obchodníků. Pak se těžko stane, že s obchodníkem odejdou i zákazníci. CRM systém musí být ve firemní IT síti, nikoli v hlavě obchodníka, doporučuje Radko Jelínek, obchodní ředitel společnosti Sprinx Systems.

Autor článku

Kolektiv autorů serverů Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).