oni i úředníci FU jsou také zvláštní tvorové... Příklad ze života:
Přišlo mi oznámení, že mám přeplatek na DPFO a že část bude použita na nedoplatek daně z přidané hodnoty..
Následně přijde platební výměr, kde je rozepsáno , že jsem od února do května dlužil 10 tis na DPH a z toho byly vypočítány
úroky z prodlení, které se strhly z přeplatku DPFO..
Pomíjím to, že si teta z FU plete pojmy a úroky z prodlení zaměnuje s nedoplatkem daně z přidané hodnoty...
Podstata byla, že částka 10 tis byla v únoru zaplacena.. Tak volám tetě z FU a ta mi řekne, že je to nesmysl, jelikož jim to počítá počítač a ten chyby nedělá.. Konec. A že nemá čas to se mnou dál řešit.. Náhledem do DIS jsem zjistil, že částka tam celou dobu byla jako plusová a až v květnu si to nějakým interním úkonem zaúčtovali.. Následovalo několik emailu s elektronickým podpisem - vše bez odezvy.. Následně stížnost na FS na nečinnost FU a neoprávněné převody v rámci účtů.
Výsledkem bylo, že FU nemusí odpovídat na emaily zaslané na elektronickou podatelnu a musím jít přes EPO formulář..
Tam jsem odeslal příkaz k vrácení neoprávněně stržené částky...
Částku vrátili ( po 3/4 roce od prvího telefonu) a napsali k tomu platební výměr , kde píší: FU zohlednil, že dlužná částka byla zaplacena včas a přeplatek bude převeden zpět na účet u FU.
Přitom správně měli napsat: FU pochybil, když neoprávněně převedl částku.... za neexistující dluh. Za toto pochybení se FU omlouvá a částku neprodleně převádí na účet u příslušného FU...
Ale to by asi člověk chtěl moc,aby se úředík choval uctivě a nazýval věci pravými jmény...