Co žádné omezení jízd kamionů, místo toho ale vyšší mýtné? Podnikatelé by to brali

29. 4. 2009
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Ministr dopravy Petr Bendl dnes uvedl, že zákon, který počítá s omezením pátečních jízd kamionů, by mohlo nahradit vyšší mýtné v určitých časových intervalech. Bendl počítá s tím, že vyšší sazby mýtného by motivovaly autodopravce, aby jezdili v levnějších časech.

Podle Bendla by totiž po schválení zákazu jízd kamionů došlo k vydávání velkého množství výjimek a budování velkých parkovišť. Náklady by ministr dopravy raději viděl v silnicích a ne v parkovištích.

Podnikatelům se tento postup zamlouvá. Tento návrh má plnou podporu hospodářské komory, která jej vítá a považuje za velmi rozumný kompromis nejen pro podnikatelský sektor. Hospodářská komora se vždy stavěla proti jakémukoliv omezování kamionové dopravy, které by mělo důsledky na činnost a konkurenceschopnost tuzemských podniků a způsobilo obrovské škody celému českému hospodářství, komentoval návrh prezident Hospodářské komory ČR Petr Kužel.

Podle Kužela totiž navrhované řešení splňuje hlavní požadavek komory a zároveň by mohl snížit hustotu dopravy ve vybraných časových úsecích. Věříme, že tento návrh najde většinovou podporu napříč celým politickým spektrem a nebude již docházek k dalším koncepčním změnám v této oblasti, dodal Kužel.

V roce 2008 vydělal stát na mýtném 6,14 miliardy korun. Ty finanční prostředky jsou potřeba v dopravní infrastruktuře. Naopak budou sloužit zejména dopravcům. Pokud vybudujeme dostatek obchvatů, zrekonstruujeme silnice a víme všichni, jak to vypadá v ČR, pak se ta situace zlepší i jim, uzavírá Bendl.

Autor článku

Daniel je zástupce šéfredaktora Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz a jako ekonom se věnuje oblasti byznysu a také ekonomice. Chystá nový byznysový podcast.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).