A ještě jedna věc, se kterou se jako zákazník setkávám bohužel hodně často (i často nakupuji): chybně zaslané zboží!
Jednou spletou typ výrobku, model peněženky, velikost bot...bohužel tato situace je velmi špatně řešitelná - zákazník ve výsledku musí zboží zabalit, odstát frontu na poště, poslat a následně čekat na zaslání správného zboží (dopředu náhradní žádný eshop neodešle, protože se bojí) a pak ještě posílat číslo účtu, kam mu (snad) budou uhrazeny poplatky za poštovné...celé se to protáhne na měsíc a výhoda nákupu v eshopu je...v tahu.
Samozřejmě, že těch věcí je víc, které můžeme najít a které zákazníkům vadí, sepsal jsem pouze několik nejzákladnějších.
S tímto problémeme jsem se naštěstí ještě nesetkal z pohledu zákazníka. Z pohledu prodávajícího ano. Vždy záleží jak se k tomu daný e-shop postaví. Osobně jsem zboží posílal, aniž by mi došlo vrácené (naivita? možná, ale vždy se mi zboží vrátilo).
bla bla bla, to známe všichni, kdo občas na netu nakupujeme....
Provozuji malý eshop s dětským zbožím a opravdu se zajímám o názory kupujících a chtěl bych umožnit zákazníkům jiný způsob platby právě přes nějakou platební bránu. Poptal jsem nějaké poskytovatele, nebudu je zde jmenovat a nedostal jsem ani odpověď.
Ono to i přes ony poplatky zní líbivě, ale pro poskytovatele musíte splňovat určité podmínky a není to tak, že chcete a smíříte se s tím, že přijdete o část již tak malé marže, ale splnit jednu z podmínek, např. měsíční obrat min. 1.000.000 Kč opravdu každý eshop nesplní....
A navíc DRAHOU DOBÍRKU zvolí zejména zákazníci, kteří mají již předchozí špatnou zkušenost, kdy něco zaplatili převodem a neviděli ani zboží ani peníze.....
Stále mě nepřestanou udivovat lidé, kteří doporučují podobné služby jako PayU, snad krom toho, že je nějaká provize.
Myslíte si, že lidé, když nakoupí v obchodě Pana X hračky či jiné zboží a pak mají zaplatit firmě Aukro s tím nebudou mít problém? Já si myslím že ano...
Navíc pro pbchodníka také žádný med, nechává své finance firmě s ručením omezeným, která není bankou, co takhle krach této společnosti, kolik obchodníků najednou zjistí, že ušetření pár korun je poslalo na úplné dno?
Zamyslete se, vždyť je to plný nesmysl...
Z daného doporučení nemám žádnou provizi, to jenom tak na úvod.
Nemyslím si, že budou mít problém s placením.
Podle toho co říkáte nemá smysl používat ani PPL či DPD? Má to stejnou logiku, obě jsou s.r.o. a konečný zákazník prve zaplatím jim a on následně Vám. Nebo je toto jiné?
Já neříkám že Vy máte provizi, jen říkám že podobné systémy jsou postaveny na osobním přesvědčování, ale když se zamyslíte nad jejich výhodami vs nevýhodami, misky vah jsou naprosto na straně nevýhod.
Srovnávat platební systém, kde si lidé nechávají peníze po dlouhou dobu se společnosti, které doručují zboží a mají u sebe pouze provozní náklady je trochu nepoměr, ale to ať už si každý uváží sám.
Výdejní místa problém s dopravným neřeší, protože i ta musí být z něčeho financovaná. Například Mall.cz u také zpoplatnil osobní odběr.
Pro online platby je PayPal asi nejsnadnější řešení. Ale vidíme velký problém v nedostatečné lokalizaci. Po mnohaletém slibování a následných ovacích typu "PayPal je teď v češtině" vznikl současný "paskvil".
Zpoplatnění výdejních míst je, dle mého názoru, krok dobrým směrem a je určitě rozdíl dát za poštovné 100,-- nebo 29,-- a vybrat si to v místě bydliště, kdy máte čas, kdy máte cestu kolem a nemuset se tlačit na poště.
Provozovny něco stojí, personál taky a věřím, že tento poplatek bude dalším krokem k otevření dalších výdejních míst a tím většího konfortu zákazníků.
Paypal to trošku zazdil, to je pravda, ale zase na druhou stranu se u nás lidé nenaučili s ním zacházet a používat ho. Pořád tady chybí stimul, který by ho rozšířil a ebay.cz to určitě nezachrání:) Třeba v německu PP nepoužívají skoro vůbec a zásadně používají bankovní převody.
Myslím že nelze dát jednoznačné doporučení co jak zlepšit - záleží na typu obchodu a charakteru zboží, resp. maržích. Např. doprava zdarma, ano, od určité výše je to rozumné - ale ne u zboží např. za 1000,-, kdy dopravné a balné dělá více než 10% ceny (např. PPL - 113,- krabice něco stojí a výplňový / fixační materiál taky). V době kdy se nesmyslně snižují marže, je 10% celkem významné snížení které nutně musí znamenat, že to bude chybět někde jinde - např. v prostředcích na zákaznický support, školení zaměstananců nebo jinde ...
S tím určitě souhlasím, že nejde dát všechno na jednu hromadu a vždy záleží na charakteru odvětví a zboží.
Nemusí to být přímo hranice 1000,--, ale dle zkušenosti vím, že pokud zákazník nakoupí těsně pod tou hranicí, tak většinou přihodí další zboží, aby se na poštovné zdarma dostal.