ČOI se zaměřila na kulturní a sportovní akce

24. 8. 2010
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Letos už proběhlo 106 kontrol zaměřených na dodržování povinností prodávajících v rámci pořádání kulturních a sportovních akcí. Jedná se především o hudební festivaly, poutě, sportovní utkání, výstavy, jarmarky a podobně. Inspektorát České obchodní inspekce Moravskoslezský a Olomoucký zjistil nedostatky u 61 prodávajících, tj. v 57,6 procentech.

Nejčastějšími nedostatky bylo nedodržení deklarované míry nápojů a hmotnosti pokrmů, nepoužívání úředně ověřených měřidel, neinformovanost spotřebitele o ceně výrobků v prodejní nabídce. Dále podnikatelé řádně neoznačili stánky předepsaným způsobem, nevydali na žádost spotřebitele doklad o zakoupení výrobků. Vjednom případě dokonce provozoval prodávající svou podnikatelskou činnost bez řádného oprávnění k podnikání. Kontroly na takovýchto akcích budou samozřejmě pokračovat v nezmenšené míře i v příštím období, upozornila Jana Příhodová, ústřední ředitelka České obchodní inspekce.

Autor článku

Kolektiv autorů serverů Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).