Letos už proběhlo 106 kontrol zaměřených na dodržování povinností prodávajících v rámci pořádání kulturních a sportovních akcí. Jedná se především o hudební festivaly, poutě, sportovní utkání, výstavy, jarmarky a podobně. Inspektorát České obchodní inspekce Moravskoslezský a Olomoucký zjistil nedostatky u 61 prodávajících, tj. v 57,6 procentech.
Nejčastějšími nedostatky bylo nedodržení deklarované míry nápojů a hmotnosti pokrmů, nepoužívání úředně ověřených měřidel, neinformovanost spotřebitele o ceně výrobků v prodejní nabídce. Dále podnikatelé řádně neoznačili stánky předepsaným způsobem, nevydali na žádost spotřebitele doklad o zakoupení výrobků. Vjednom případě dokonce provozoval prodávající svou podnikatelskou činnost bez řádného oprávnění k podnikání. Kontroly na takovýchto akcích budou samozřejmě pokračovat v nezmenšené míře i v příštím období,
upozornila Jana Příhodová, ústřední ředitelka České obchodní inspekce.