Pokud by takto čoika přišla , mají 100% jistotu, že jí vyhodím. Již jsem to udělal před 10 lety a udělám to znovu.
" Obecně se má za to, že pokud zboží nedorazí do tří dnů nebo není v této lhůtě připraveno k vyzvednutí, znamená to, že skladem není." - pro toto nemají v zákoně žádnou oporu -
Za toto poletí jak špinavé prádlo !!!!!!!!!!!!!!!!
WFT??!!! A na to přišli JAK?! Třeba moje firma má výrobu a logicky i sklad v Japonsku. Jestliže si tedy zákazník objedná na české verzi e-shopu asi těžko mu to může přijít do třech dnů.
Na stránkách mám jasně uvedeno, že zboží je odesíláno z Japonska a dodání do zemí EU je do 14 dnů.
Uvádět, že mám zboží "skladem" pak rozhodně není klamavá praktika, protože ho skladem skutečně mám.
Asi těžko může ČOI nutit všechny e-shopy aby nutně udržovaly sklady v každé zemi pro niž mají jazykovou mutaci stránek.
Mimochodem jsou i specializované e-shopy, například na speciality ze sanitárního zařízení, kde dodávka není ani v řádech dnů nebo týdnů, ale MĚSÍCŮ a je úplně normální, že firma posílá do ČR jeden závoz třeba v únoru, druhý v srpnu, ale zároveň mají i zboží "skladem" v Mexiku - akorát jej nebudou speciálně vypravovat kvůli jedné objednávce jednoho člověka. A pro zákazníka to taky problém nepředstavuje, protože než se navrhne a postaví dům, tak to dřív než za toho půl roku není a nějaká speciální mramorová vana mu chybět do té doby nebude...
Obchodník by měl informovat do jaké doby zboží dodá - jestli tam má 3 dny, 3 týdny nebo 3 roky, zákazníka na to jasně upozorňuje předem a zboží v uvedeném termínu skutečně dodává, tak ze zákona není žádný problém ani kdyby to trvalo třeba 50 let, pokud už s tímto byla uzavřena kupní smlouva.
Je to stejné jako s otevírací dobou - ČOI může kontrolovat jenom její dodržování, ale už nemůže obchodníkovi nařizovat jestli má mít otevřeno 24 hodin denně včetně svátků nebo jestli otevře jen na dvě hodiny jednou měsíčně poslední středu. To už je zcela v jeho kompetenci! A je na zákazníkovi jestli nakoupí nebo ne a jestli se rozhodne si počkat nebo ne.