Česká obchodní inspekce (ČOI) upřesnila informace k zrušeným letům kvůli sopečnému popelu. Jak upozornilo Evropské spotřebitelské centrum ČR pro ČOI, v médiích se objevily nepřesné zprávy, podle kterých přichází v případě zrušení letu na řadu nejprve přesměrování na nejbližší možný odlet či hledání jiné schůdné alternativy k uskutečnění cesty či pobytu, a teprve poté cestující oprávněn požadovat vrácení ceny letenky. Takový postup ale Evropské spotřebitelské centrum odmítá:
Cestující má podle platných právních předpisů právo vybrat si buď přesměrování, nebo odstoupení od smlouvy a vrácení ceny letenky, případně poměrné částky z ceny zpáteční letenky. O tomto se svobodně rozhodne sám spotřebitel,
upozorňuje Tomáš Večl, ředitel centra a dodává: Pokud si vybere odstoupení od smlouvy a vyplacení peněz, tak už za něj letecká společnost či cestovní kancelář nenese žádnou odpovědnost a neposkytuje mu nadále žádnou pomoc.