Vždy mě bere čert, když čtu tyhle zprávy, jak "e-shopy neplní své povinnosti". U drtivé většiny e-shopů které normálně fungují jde o buzeraci formou nějaké chybějící "informační povinnosti" v obchodních podmínkách. To nemá žádný vliv na krácení práv spotřebitele, protože ty jsou stále stejná bez ohledu na to zda informace je či není v obchodních podmínkách. Debatu na téma, proč má e-shop povinně zveřejňovat pasáže ze zákona, když to nemá naprosto na nic vliv nechám na jindy...
Ze strany čoi při těchto akcích (pokud nejde o řešení konkrétního nahlášeného problému spotřebitelem) jde jen o šikanu (ze své letité zkušenosti tvrdím, že takřka všem zaměstnancům obdobných organizací dělá jim moc dobře, když mohou uplatnit svou "autoritu"), vybírání výpalného a zviditelnění ČOI. Ani běžný právník, který se na danou problematiku nespecializuje, vám neřekne zda konkrétní formulace v obch. podmínkách je ok. Jen vám řekne, že záleží na výkladu ze strany ČOI...
A další prasárna je, že vám udělají kontrolu, vystaví pokutu za nějakou výše uvedenou blbost a za půl roku přijdou znovu a zase si najdou něco jiného, "co není v souladu...".
A to přesto, že za celou dobu se obchodní podmínky kontrolovaného subjektu nezměnily. Ne, že by to vzali všechno najednou a řekli, tam, tam a tam je problém, ale hezky si to nechávají na příště, aby zase měli nějaký nález. A takový postup je údajně v pořádku, protože oni nemají povinnost upozorňovat na problémy.
Takže je jasné, že jim v první řadě nejde o ochranu spotřebitele - to by poskytovali placené konzultace k obch. podmínkách a snažili se vše vyřešit při jedné kontrole atd.