ČOIka vtrhla na tržnici, prodejci ze svých stánků utekli. Prodávali padělky

23. 8. 2017
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek
Z těchto momentů by si neměl brát obchodník příklad. Při kontrole České obchodní inspekce na jedné z tržnic zůstaly stánky prázdné. Prodejci utekli do jednoho.

Na český trh se stále dostávají padělky. Na jejich prodejce si opakovaně brousí zuby kontroloři z České obchodní inspekce. Jedna z posledních kontrolních akcí skončila prázdnými stánky.

Psali jsme: Pozor na prodej padělků, ČOIka je má ve stálém hledáčku. Rozdává pokuty

Česká obchodní inspekce zamířila na tržnici ve Strážném, kde kontrolovala dodržování práv duševního vlastnictví. Jednalo se o mimořádnou akci, na které bylo odhaleno téměř 600 kusů padělaného zboží. Celková hodnota originálů dosahuje 484 598 korun. Šlo zejména o brýle a textilní výrobky značek Ray Ben a Diesel a o CD a DVD nosiče.

Prodejci vzali nohy na ramena

Při vstupu na tržnici v oblasti hraničního přechodu ve Strážném zůstali kontroloři z ČOI a také kontroloři z řad cizinecké policie sami, obchodníci své stánky totiž ihned opustili. Po následném zjištění provozovatelů prodejních míst se bude konat správní řízení. Dále bude rozhodnuto nejen o výši pokuty, ale také o propadnutí zajištěných výrobků, říká mluvčí České obchodní inspekce Jiří Fröhlich.

Co je padělek

S pojmem padělek pracuje například český zákon o ochraně spotřebitele. Ten říká, že se jedná o výrobek nebo zboží, včetně jeho obalu, na němž je bez souhlasu majitele ochranné známky umístěno označení stejné nebo zaměnitelné s ochrannou známkou, porušující práva majitele ochranné známky, dále veškeré věci nesoucí takové označení (značky, loga, etikety, nálepky, prospekty, návody k použití, doklady o záruce a podobně), a to i tehdy, jsou-li uváděny samostatně, a samostatné obaly, na nichž je umístěno takové označení.

Co všechno vám hrozí, pokud svůj byznys zaměříte na padělané zboží, si přečtěte v článku: Prodáváte padělky? Problém budete mít i v případě, že se k tomu přiznáte

Autor článku

Jana je redaktorkou a korektorkou Podnikatel.cz. Hlídá a píše aktuální zprávy z byznysu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).