Erotické e-shopy zároveň neusínají na vavřínech a dobu zvýšeného zájmu využívají i ke svému rozvoji. A to nejen v oblasti nabídky zboží, ale i zákaznických služeb, například včetně bezkontaktního odběru. Nepřekvapí, že i v sexu posílilo jedno téma – zdraví.
Co se dozvíte v článku
V počtu vibrátorů na domácnost zaostáváme
V e-shopu RůžovýSlon.cz zaznamenávají od začátku pandemie v březnu 2020 až do dneška výrazný nárůst zájmu o jejich zboží a denně expedují v průměru o 100 % více objednávek než v předchozím roce. Výrazně více u nás i díky naší kampani nakupují zákazníci z věkové skupiny 50+, kteří si pořizují erotické pomůcky on-line často úplně poprvé,
prozrazuje Adam Durčák z Růžového slona. Erotické pomůcky se podle něj stávají běžnou součástí života, čím dál více se o nich mluví. A to je dobře. Stále ale ještě máme co dohánět, v počtu vibrátorů v domácnosti se nemůžeme zemím, jako je Německo, Švédsko, USA nebo Japonsko, vyrovnat,
dodává mezinárodní pohled.
Jak vypočítává, v Růžovém slonovi dlouhodobě nejvíce frčí vibrátory pro ženy a větší zájem zaznamenali u párových erotických pomůcek a masturbátorů pro muže. Sílí trend zdravé sexuality, lidé se nebojí experimentovat,
objasňuje. Upozorňuje na výzkum, zaměřený na sexuální chování lidí v době pandemie, který si v e-shopu udělali na reprezentativním vzorku 1000 respondentů z Česka. Z něj vyplynulo, že největší část lidí hodnotí svůj sexuální život, masturbaci i frekvenci sexu v době pandemie jako stejnou, ve srovnání s předchozím obdobím, a neměnili ani své sexuální návyky. Ale zaznamenali jsme, že během pandemie lidé místo střídání partnerů začínají více střídat praktiky v sexu se stálým partnerem,
upozorňuje.
Roste zájem o BDSM
V posledním roce se také vrhli na některé změny v e-shopu. Rozšířili vzdělávací a zábavný obsah ve své PLAY! zóně, přidali Průvodce světem erotických hraček, prodloužili možnost vrácení nepoužitého zboží na 60 až 90 dní, rozpohybovali svého nového maskota a vyslali ho do televizní reklamy. Také jsme připravili tři řady vlastního pořadu Pozitivní vibrace na Óčku s naší sexpertkou Veronikou. Výrazně rozšiřujeme sekci BDSM, o kterou je v poslední době výrazně větší zájem. Před spuštěním máme generátor avatarů (virtuálního já), kteří se objeví u našich 30 000 recenzí erotických hraček,
vyjmenovává novinky s tím, že ke svému 19. výročí na trhu také zkraje srpna otevírají novou kamennou prodejnu v Havířově. Je na stejném místě jako ta současná, ale větší a modernější.
Hračky nově i pro lidi bez zkušeností
Fakt, že během pandemie vznikla úplně nová skupina zákazníků, protože zboží začali nakupovat lidé, kteří dříve s erotickými hračkami neměli žádnou zkušenost, potvrzuje Vojtěch Sláma, majitel e-shopu Vibratory.net. Příliv nováčků mezi zákazníky pocítili hlavně na zákaznické podpoře. Z hlediska tržeb jeho e-shop pandemie zásadně neovlivnila. Bylo by skvělé, kdyby prodeje náhle vzrostly o sto procent, jak se psalo v médiích, myslím si však, že šlo spíše o druh PR. Na našich e-shopech pociťujeme zrychlený růst, meziročně v nižších desítkách procent. Ale je to spíše tím, že prodeje přes internet jsou obecně na vzestupu,
popisuje situaci.
Větší zájem o zdraví a afrodiziaka v bio kvalitě
V e-shopu Vibratory.net prodávají přes čtyři tisíce různých produktů a pro Vojtěcha Slámu tak je těžké zvolit, co je nejpopulárnější. Každý chce totiž něco trochu jiného. Ženy si hodně kupují pomůcky na bezdotykovou stimulaci klitorisu, muži tablety na potenci či erekční kroužky,
vypočítává. Také poukazuje na to, že s přibývajícím počtem nakažených novým koronavirem a zpřísňováním karantény stoupal prodej bičíků a BDSM sad. Možná lidé měli doma při nařízeném home office málo prostoru a chtěli svou drahou polovičku trochu umravnit,
komentuje to s nadsázkou.
Potvrzuje i to, že se v uplynulém období lidé začali více zajímat o své zdraví. Hledají tak teď mnohem více zboží, které s tématem souvisí, například přírodní afrodiziaka v bio kvalitě. Proto rozšířil jejich nabídku. Typickými zástupci jsou damiána pro ženy a kotvičník zemní pro muže. Cítíte se po nich lépe a máte větší chuť na sex,
láká Vojtěch Sláma s tím, že se také nově chystají do nabídky zařadit luxusní pomůcky s drahými kameny, jako je křišťál, obsidián nebo ametyst. Je po nich totiž poptávka. Přibývá zákazníků, kteří nehledají jen uspokojení, ale chtějí exkluzivní designové hračky,
vysvětluje.
Nejdřív šly na dračku latexové rukavice, teď vibrátory i hračky pro páry
I v Sexshopu 51 je podle Ondřeje Bělohlávka pandemická doba ve znamení vysokého růstu. Částečně je to dané obecným růstem segmentu erotických hraček za pandemie, navíc se to spojilo se spuštěním nového e-shopu. Ten výrazně přispěl k více než 100% růstu,
tvrdí Ondřej Bělohlávek. V loňském březnu, na začátku pandemie, u nich skokově vzrostl zájem o zboží, jako jsou jednorázové latexové rukavice a dezinfekční spreje, zvýšený zájem o erotické hračky se projevil až o něco později. Až když bylo jasné, že lockdown bude delší a budeme doma trávit mnohem více času. V objednávkách se stále nejvíce objevují vibrátory, stimulátory klitorisu, pánské masturbátory a chytré hračky pro páry, které lze díky aplikacím ovládat i na dálku,
prozrazuje.
Sexshop 51 spustil na začátku roku první vlastní výdejní automat pro bezkontaktní osobní odběr, a to hned před kamennou prodejnou v Praze. Umožňuje vyzvedávání objednávek 24 hodin denně. Objednávky k odběru připravujeme obvykle do několika minut i o víkendech a zákazníci nejsou vázáni na naši provozní dobu,
upozorňuje na novinku, kterou v e-shopu pro zákaznice a zákazníky přichystali.
Uzavření gay klubů přesměrovalo zákazníky na internet
Do jedné rodiny jako Sexshop 51 patří e-shop Gaymegastore, zacílený na gay klientelu, kde zaznamenali více nových zákazníků, kteří dosud erotické hračky nevyhledávali. A také zkrácení doby mezi nákupy u stálých zákazníků. Zájem o zboží ovlivnilo uzavření gay klubů, omezenější možnosti seznamování a na čas i zákaz cestování. Vzrostl zájem o erotické hračky, především prémiová dražší dilda, stroje, fetiš oblečení a lubrikační gely. Řada zákazníků se rozhodla peníze neutracené na letní dovolené investovat do zpříjemnění svého sexuálního života a do domácí zábavy, vzrostl zájem o kvalitnější, dražší a sofistikovanější erotické hračky. Bylo znát, že si lidé chtěli dopřát a na potěšení nešetřili,
popisuje Ondřej Bělohlávek vývoj situace.
Během pandemie se jim podle něj vyplatilo, že se vždy snažili poskytovat špičkový zákaznický servis, ten byl v té době klíčový. Dokázali rychle reagovat na nečekané, často ze dne na den vyhlašované, změny a omezení. Covid se jim vyhnul, neměli v týmu nikoho nemocného ani v karanténě a nemuseli omezovat provoz ani expedici. Zavedli bezkontaktní osobní odběr a začali po Praze expresně doručovat objednávky do hodiny. A také výrazně rozšířili sortiment a představili vlastní produktovou značku.