Vlákno názorů k článku Stiegler: Česká pošta vstupuje zásadně na trh elektronické komunikace od MichaelSt - nemohu se ubránit dojmu, že tento (podle mne...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 3. 7. 2009 12:57

    MichaelSt
    nemohu se ubránit dojmu, že tento (podle mne docela bohulibý) projekt datových schránek trpí po mnoha měsících příprav a utopených stamilionech dětskými chybami. Předesílám, že v branži výpočetní techniky pracuji třicet let a nějaké řeči typy - to víte, počítače, zátěžové testy... mne neuspokojí. Podle mne jde o neotestovaný produkt bez vyškolených pracovníků a řádného zázemí.

    Chtěl jsem si hned první založit schránku v Czech Pointu na České poště Pardubice 1 na Třídě Míru - hned 1. července ve 13 hodin odpoledne. Poměrně ochotná slečna Ivana Jůzová se však utápěla v nevědomosti, stále se omlouvala, že toho ještě moc nevědí, že jsem toho dne první, že papírové pokyny přišly teprve 1.7. dopoledne, sešly se u počítače 4 dámy a po třictvrtě hodině se podařilo dosáhnou podání přes počítač. Nevím proč, žádost vytištěnou z 602XMLFileru jsem přinesl předem na papíře, stačilo věřit podpis.
    Nicméně celý systém asi havaroval, prý se zablokoval, o žádné datové schránky již nelze požádat a ani nikdo mi nebyl schopen podat informaci, zda moji žádost systém vůbec přijal.

    Podle mne je to tragédie. Za peníze daňových poplatníků (tedy i mé) nějaká firma dodala zmetek, nebyla schopna vyškolit pracovníky a udělat zátěžové testy. Zajímalo by mne, jak a zda budou ty schránky vůbec fungovat, když ani žádost o zřízení schránky nelze bezproblémové realizovat ve dnech, kdy přijde na Czechpoint jeden zákazník denně. Smutné je, že i taková prkotina, jako funkčnost formulářů se žádostí o zřízení schránky, vám řádně nefunguje.

    Na dámy na Czech pointu jsem měl dva elementární dotazy, na něž mi nebyly schopny odpovědět. Oficiální pokyny pro uživatele schránek jsou zřejmě spíchnuty horkou jehlou, protože tyhle věci neřeší.

    NApříklad: Jsem OSVČ. Chci schránku pro komunikaci s úřady používat pro soukromé účely (občan, tedy fyzická osoba) i pro účely svého podnikání (OSVČ nezapsaná v obchodním rejstříku, tedy podnikající fyzická osoba). Musím mít zřízeny dvě schránky, nebo stačí jediná. A která? Na Czech pointu to nevědí a ani po 10 minutách hledání v lejstrech a telefonování kamsi to stále nevědí.

    V žádosti o zřízení datové schránky podávané přes CzechPoint nejde zadat kontaktní e-mail (v žádosti zadávané přes 602XMLFiler to jde). Chci, aby mi upozornění o poště dodané do datové schránky chodilo na mail.

    "Příloha k žádosti o zřízení datové schránky" vytištěná z 602XMLFileru má obsahovat čárový kód, vytiskne se šedý rámeček s textem
    "BarCode Error!"

    Osobně by mě zajímalo, co si mám pro příště připravit, abych nemusel na vyplnění 10 kolonek čekat třičtvrtě hodiny u okénka za tlustým sklem. Musím konstatovat, že servis na Czechpointu je prachmizerný. Nevyškolené pracovnice a navíc si člověk si připadá jak v kriminálu, neprůstřelné sklo, žádný kontakt s dotyčnou osobou, v hluku poštovní dvorany slyšíte přes to neprůstřelné sklo jen každé třetí slovo, musí se čtvrt hodiny čekat na "uvolnění" prázdného okénka, potom skoro 3/4 hodiny jenom postávat a koukat jak se dámy nemůžou dohodnout, co mají dělat. Ve slušném demokratickém státě my vás nejspíš posadili ke stolku, nabídli třeba i kafe a určitě by to jediné poloprázdné lejstro, které jsem mimochodem měl s sebou již předem připravené a vytištěné, dokázali vyplnit dřív, než za 3/4 hodiny. Vím o čem mluvím, třeba v norském Oslu takhle prodávají i lístky na vlak.

    Myslím si, že ty deseti/sta miliony peněz, co tenhle projekt stál, by si zasloužil lepší chování k občanům, kteří jej ze svých daní platí. Když už není stát a firmy, které ty miliony schlamstly, schopen zařídit nic lepšího, určitě by se vyplatilo pro začátek udělat alespoň nějakou "potěmkinovu vesnici" a zachovat dekórum. Jak říká klasik, hlavně nenasrat lidi. To se však podařilo celkem spolehlivě.

    Dotazy jsem poslal doporučovaným emailem na kontakníé místo pro datové schránky, na jakouko.iv odpověď stále čekám.
  • 11. 8. 2009 11:28

    RRK (neregistrovaný)
    Docela zajímavě tuto problematiku popsali a rozebrali tady
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).