Český kavárenský řetězec zamířil do hlavního města. Síť kaváren CrossCafe funguje na českém trhu od roku 2007. Doposud působila převážně v Plzni. V Praze nyní otevřela první dvě kavárny a do konce roku přibudou dvě další.
Strachu z konkurence se CrossCafe neobává: Možná je v Praze trochu plno na trhu s kafem za sto korun v prostorech za tři sta tisíc měsíčně, ale to není ten trh, kam bychom se chtěli tlačit. Nás nezajímají turisti, proto nemusíme být tam, kde se pohybují,
uvedl Jan Janák, zakladatel kaváren. Dodává, že jejich zájmem jsou místní, a protože ti nebudou dlouhodobě nakupovat nic rozmraženého a předraženého. Proto musí hledat jiný přístup, jinou filozofii.
S podobným přístupem přišel před časem i Starbucks. Začátkem roku 2008 otevřel svou první kavárnu v České republice a přišel s novým plánem, jak nalákat zákazníky. V americkém Seattlu začaly kavárny Starbucks na zkoušku prodávat šálek kávy za jediný dolar. Běžně se cena kávy v této vyhlášené luxusní kavárně prodává ve Spojených státech i za 6 dolarů. Nově otevřená kavárna Starbucks na pražském Malostranském náměstí prodávala nejlevnější espreso za 45 Kč.