Pokud lidé platí zálohy na sociální pojištění prostřednictvím internetového bankovnictví, měli by před odesláním platby zkontrolovat, zda ji posílají na správné číslo účtu. Upozorňuje na to Česká správa sociálního zabezpečení.
Apel na poplatníky přichází poté, co úřad v posledních dnech zaznamenal vysoký počet plateb pojistného na výdajový účet ČSSZ (výdajový účet ČSSZ může po zadání klíčového slova “česká” v poli pro hledání nabídnout internetové bankovnictví zpravidla v případech, kdy plátce pojistného obdržel v minulosti dávky nemocenského pojištění, které jsou vypláceny právě z tohoto účtu).
Tip: Podnikatel.cz spustil ve spolupráci s ČSSZ novou poradnu pro sociální pojištění
Poslaná platba na jiný účet může být problém
Česká správa sociálního zabezpečení poukazuje na problém, který může po uhrazení zálohy na špatný účet nastat. Platbu pojistného přijatou na bankovní účet ČSSZ nelze považovat za řádnou platbu pojistného. Správná čísla účtů pro platbu pojistného jsou uvedena na webu ČSSZ.
Pojistné se platí na konkrétní účet příslušné OSSZ: pro platby pojistného jsou určeny účty OSSZ s předčíslím 1011, 11017 a 21012.