Případné přeplatky dávek se nikdy nevybírají osobně. Vzkazuje ČSSZ klientům. V Praze byl zaznamenán případ, kdy se zatím neznámý muž vydával za zástupce oddělení důchodového pojištění jednoho z pracovišť. Kontaktoval klientku s tím, že byl u ní zjištěn údajný přeplatek na důchodu ve výši asi 40 000 Kč, který měla neprodleně vrátit. Jinak že bude záležitost řešit přes exekutory. Navrhl i termín schůzky a místo předání peněz.
Klientka se naštěstí se svými pochybnostmi obrátila na oddělení důchodového pojištění. Policie již po podvodníkovi pátrá. O povinnosti vrátit přeplatek na dávce je vždy nejprve vydáno rozhodnutí, v němž je mimo jiné vyčíslena přesná výše přeplatku a stanovena lhůta pro jeho dobrovolné uhrazení,
informuje Pavel Gejdoš, ředitel odboru komunikace a tiskový mluvčí ČSSZ. Dodává, že v rozhodnutí je uvedeno číslo účtu ČSSZ, na nějž má být přeplatek poukázán buď bezhotovostním převodem, nebo přiloženou poštovní poukázkou. Teprve v případě, že přeplatek není ve stanovené lhůtě uhrazen, přistupuje ČSSZ k jeho vymáhání, například srážkami z důchodu.