Česká televize spustí příští rok nový pořad, ve kterém podnikatelé získají až 1,5 milionu korun

21. 10. 2008
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Česká televize, televizní studio Brno, přichází s projektem, který pomůže především začínajícím podnikatelům. Nový televizní pořad Den D nabídne podnikatelům s originálním projektem až 1,5 milionu korun. První podmínkou je projít konkursem, který právě startuje.

Zájemci ve věku 18 let a výše se mohou hlásit se svými projekty na stránkách http://www.ces­katelevize.cz/pro­gram/dend. Uzávěrka přihlášek pro první kolo natáčení je 31. října 2008, pro kolo druhé pak 15. listopadu 2008.

Přijímány jsou všechny projekty, které se týkají všech oborů lidské činnosti – od neobvyklých potravin a receptů po módu a jakékoliv spotřební zboží; od jednoduchých zlepšováků usnadňujících život, přes internetové projekty, až po vyspělé technologie; od nápadů, které jsou teprve v počátku zrodu, až k firmám, které už na trhu fungují a chybí jim odborná pomoc, strategický partner nebo třeba jen peníze na marketing.

Den D je formát převzatý z Japonska a slavil úspěch od roku 2001 do roku 2004 pod názvem Money no Tora (Money Tiger). V lednu 2005 formát pod názvem Dragon´s Den poprvé odvysílala i britská televizní stanice BBC2. Dnes má anglický Dragon´s Den díky svému úspěchu za sebou šest řad. Kromě Británie si tento pořad našel cestu i do dalších zemí jako je Holandsko, Austrálie, Kanada, Nový Zéland, Izrael, Finsko a dokonce Nigérie. Česká televize je první z televizí střední Evropy, která s pořadem tohoto typu přichází.

MM 25 baliček

Systém pořadu je založen na tom, že každý podnikatel představí před porotou pěti investorů ve studiu před televizními kamerami svůj obchodní plán a řekne, kolik peněz v rozmezí 200 000 až 1,5 milionu Kč na něj potřebuje. Investoři pak do něj mohou, ale nemusí investovat.

Úkolem podnikatele je získat všechny peníze, které potřebuje. Pokud požaduje například 500 000 Kč, ale investor chce investovat jen 250 000 Kč, podnikatel odchází bez peněz. Pokud ovšem nepřesvědčí dalšího investora, aby mu poskytl zbývající částku.

Autor článku

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).