ČT se zaměří při vymáhání poplatků na firmy, oslovuje je i skrze datové schránky

28. 11. 2014
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: 329515
Česká televize oslovuje kvůli placení poplatků firmy skrze datové schránky. Úspěšnost tohoto postupu je však nízká. I tak se ale chce ČT na firmy zaměřovat.

Česká televize (ČT) se snaží zvýšit počet poplatníků koncesionářských poplatků z řad firem. Činí tak mimo jiné i oslovením nově vzniklých společností skrze datové schránky. Jak navíc uvedl na posledním zasedání Rady České televize Milan Cimirot, finanční a provozní ředitel, na firmy se chce televize zaměřovat při vymáhání koncesionářských poplatků i v budoucnu.

Čtěte více na Digizone.cz: Česká televize se soustředí při vymáhání koncesionářských poplatků na firmy

ČT oslovuje nové firmy přes datové schránky

Oproti konci loňského roku se k polovině roku 2014 zvýšil počet právnických osob, které platí České televizi koncesionářské poplatky, o 1780. Nově televize využívá i možnost oslovit podnikatele skrze datové schránky. V roce 2014 útvar televizních poplatku také uskutečnil přibližně 13 tis. oslovení nově vzniklých právnický osob pomocí datových schránek, které byly dopisem upozorněny na povinnost platit televizní poplatky v případě užívání televizních přijímačů, uvádí se ve Zprávě o výběru a vymáhání televizních poplatků za 1. pololetí 2014.

Úspěšnost tohoto postupu však není příliš velká. Jak se dále uvádí ve zprávě, z takto oslovených firem se přihlásilo pouze 40 firem se 120 televizními přijímači. Dále bylo vyzváno k zaplacení přirážky za neevidované přijímače asi 50 subjektů z řad restaurací a hotelů na celkovou částku 11 mil. Kč, upřesňuje se ve zprávě.

Dříve také Česká televize vyhledávala neplatiče z řad poplatníků skrze kontroverzní agenturu BSP Lawyer Partners. Od roku 2010 však již není realizováno a aktuálně pouze dobíhají žaloby z těchto případů. 

Marketing Meeting AI a tvorba obsahu

Čtěte také: Kruh se uzavírá. Ovládá BSPLP lidi z České televize?

Na firmy se ČT zaměří i v budoucnu

Přesto se chce Česká televize na firmy zaměřit i v budoucnu. Na posledním jednání Rady České televize o tom hovořil finanční a provozní ředitel Milan Cimirot. Jak informoval server Digizone.cz, důvodem k tomuto kroku je skutečnost, že firmy, které podnikají například ve službách, jako jsou hotely, pohostinství a podobně, jsou mnohem lépe identifikovatelné než fyzické osoby. Jak přesně budeme proti těmto neplatičům postupovat, a co budeme dělat, bych zatím nechtěl veřejně prezentovat, uvedl Cimirot.

Autor článku

Daniel je zástupce šéfredaktora Podnikatel.cz a jako ekonom se věnuje oblasti byznysu a také ekonomice. 

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).