24 % českých spotřebitelů využívá k nákupům internet, a to jak webové stránky kamenných prodejen, tak čistě internetové obchody. Průměr v evropských zemích je přitom 28 %. Vyplývá to z výsledků mezinárodní studie Barometr Cetelem 2008, která se zaměřila na oblast spotřeby a e-businessu. Kromě České republiky se do studie zapojili také spotřebitelé na Slovensku, v Belgii, Maďarsku, Portugalsku, Itálii nebo v Srbsku - celkem ve 13 zemích.
Evropané se podle studie obávají zvýšení svých výdajů, proto také klesají jejich nákupní záměry na rok 2008. Pokles zájmu se však netýká investic do rekonstrukce bydlení, mobilních telefonů a potřeb pro kutily. Češi chtějí investovat také do nákupu bydlení nebo automobilu.
Studie se zaměřila na internet. V Česku počet připojených roste, do roku 2010 by měla mít přístup k internetu skoro polovina obyvatel. Češi na internetu nakupují nejvíce bílou a černou techniku. Ze všech sledovaných zemí Češi v čistě internetových obchodech nakupují nejvíce.
On-line prodej, který byl ještě před několika lety spíše výlučnou záležitostí, nyní masově vstupuje na evropské spotřební trhy a dosahuje dvouciferného růstu,
konstatuje studie. Také vyslovuje prognózu, že se internet v budoucnu stane výsadním distribučním kanálem.