Čtyři stovky za mobilní volání je strop, nejmenší útraty jsou u virtuálů

26. 3. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek. Autor: www.isifa.com
Ilustrační obrázek.
Vysoké sumy za mobilní služby jsou pasé. Lidé to vítají a změny si pochvalují. Za mobilní volání utratí nejčastěji do čtyř stovek, ukázal průzkum.

Méně než 400 korun měsíčně utratí za mobilní volání 58 procent Čechů. Dvou set korunový strop připadá v úvahu pro 29 procent. Takový je jeden ze závěrů průzkumu Českého telekomunikačního úřadu, kterého se zúčastnilo více než 1500 respondentů.

Čtěte také: Virtuální mobilní služby slaví první narozeniny. A stále jich přibývá

Ilustrační obrázek.
Autor: www.isifa.com

Změny na trhu mobilních služeb jsou dostatečné. 

Útraty u virtuálů jsou nejmenší

Nejvíce lidé sáhnou do svého rozpočtu, jsou-li zákazníky T-mobilu. Průměrně utratí 531 korun měsíčně. U Vodafonu je průměrná měsíční cena 374 Kč, zákazníci Telefóniky v průměru sahají po 512 korunách. Virtuálním operátorům uživatelé platí průměrně 84 Kč.

Čtěte také: Víc než virtuální operátoři táhnou neomezené tarify

Cílem průzkumu bylo poukázat na spokojenost se službami mobilních operátorů, které za poslední rok prošly výraznými změnami. Více než polovina dotazovaných změny na tuzemském mobilním trhu vnímá jako významné a dostatečné: 

Častěji jde o současné klienty virtuálních operátorů a mladší generaci. Pouze jeden z deseti dotazovaných uvedl, že není spokojený se svým současným operátorem. Také v tomto případě uvádějí větší spokojenost zákazníci virtuálních operátorů a rovněž klienti společnosti Vodafone, uvedl mluvčí Českého telekomunikačního úřadu Martin Drtina.

Mohlo by vás zajímat: Mobilní operátoři musí lidem vracet část naúčtovaných pokut

Autor článku

Kolektiv autorů serverů Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).