Méně než 400 korun měsíčně utratí za mobilní volání 58 procent Čechů. Dvou set korunový strop připadá v úvahu pro 29 procent. Takový je jeden ze závěrů průzkumu Českého telekomunikačního úřadu, kterého se zúčastnilo více než 1500 respondentů.
Čtěte také: Virtuální mobilní služby slaví první narozeniny. A stále jich přibývá
Útraty u virtuálů jsou nejmenší
Nejvíce lidé sáhnou do svého rozpočtu, jsou-li zákazníky T-mobilu. Průměrně utratí 531 korun měsíčně. U Vodafonu je průměrná měsíční cena 374 Kč, zákazníci Telefóniky v průměru sahají po 512 korunách. Virtuálním operátorům uživatelé platí průměrně 84 Kč.
Čtěte také: Víc než virtuální operátoři táhnou neomezené tarify
Cílem průzkumu bylo poukázat na spokojenost se službami mobilních operátorů, které za poslední rok prošly výraznými změnami. Více než polovina dotazovaných změny na tuzemském mobilním trhu vnímá jako významné a dostatečné:
Častěji jde o současné klienty virtuálních operátorů a mladší generaci. Pouze jeden z deseti dotazovaných uvedl, že není spokojený se svým současným operátorem. Také v tomto případě uvádějí větší spokojenost zákazníci virtuálních operátorů a rovněž klienti společnosti Vodafone
, uvedl mluvčí Českého telekomunikačního úřadu Martin Drtina.
Mohlo by vás zajímat: Mobilní operátoři musí lidem vracet část naúčtovaných pokut