Vrátit palubní jednotku mohou ti uživatelé, kteří vědí, že nebudou používat zpoplatněné komunikace minimálně po dobu 6 měsíců.
Cílem opatření v podobě znemožnění vrácení na obchodních místech je omezit na minimum osobní kontakty řidičů a personálu obchodních míst. Dopravci, kteří mají palubní jednotku a s jistotou nebudou používat zpoplatněné komunikace minimálně po dobu 6 měsíců, mohou palubní jednotku vrátit poštou dle pokynů uveřejněných na webových stránkách,
dodává Miroslav Beneš, tiskový mluvčí ze společnosti CzechToll.
Adresa pro vrácení je Annex NET s.r.o., České družiny 5, 160 00 Praha 6, Czech Republic a je třeba přiložit také řádně vyplněný reklamační formulář (včetně kompletních bankovních údajů), který lze stáhnout na zákaznickém portálu.
Více o palubní jednotce najdete v článku Pozor na placení mýta. Jeho provozovatel vám může zablokovat palubní jednotku
Využívejte elektronickou komunikaci
Společnost CzechToll také doporučuje dopravcům v maximální možné míře využívat elektronickou komunikaci. Dopravci, kteří hradí mýtné v režimu následného placení nebo přes vydavatele tankovacích karet, nemusí navštěvovat obchodní místa vůbec. Řidiči vozidel registrovaných v režimu předplaceného mýta by měli v současné rizikové situaci raději využít dobíjení kreditu pro úhradu mýtného přes internetovou samoobsluhu nebo aplikaci v mobilním telefonu. Cílem je, stejně jako u všech opatření vlády, omezit osobní kontakty na minimum a snížit riziko dalšího šíření nákazy,
zdůrazňuje Miroslav Beneš.
Pokud je to nezbytné a dopravce musí navštívit obchodní místo, doporučuje Miroslav Beneš dopravcům nejprve zkontrolovat na stránce Myto.cz sekci novinky, kde najdou dostupnost konkrétního obchodního místa. Některá obchodní místa totiž musela být uzavřena v důsledku uzavření celé budovy, kde obchodní místo sídlí. S ohledem na krizová opatření v Polsku také došlo k uzavření tří obchodních míst na polské straně státní hranice a CzechToll zde aktuálně řeší náhradní umístění na české straně hranice,
doplňuje závěrem.