Gay a lesbian turistiku, svatební turistiku a romantiku na českých hradech a zámcích bude jako netratiční turistiku propagovat agentura cestovního ruchu CzechTourismu. Kampaň má lákat turisty z pěti evropských zemí. Důvodem, proč je Česká republika mezi homosexuálními turisty čím dál více populární je několik. Je to především fakt, že Češi jsou spíše ateistický národ a nemají proto tak přísný náhled na homosexualitu jako například Poláci,
komentoval zájem o gay turistiku Tomio Okamura, viceprezident Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA).
Ve Velké Británii není kampaň na podporu Česka jako ideální svatební destinace žádnou novinkou. Dosud jsme pracovali se sloganem Czech Republic Your Stunnigly Different Wedding, letošní kampaň rozšířená do dalších zemí je však intenzivnější a pracuje s nově pojatými vizuály,
přiblížil jednu z kampaní generální ředitel agentury CzechTourism Rostislav Vondruška.