CzechTourism dostal pokutu za chybné výběrové řízení

25. 5. 2009
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek

Antimonopolní úřad si posvítil na státní agenturu pro rozvoj cestovního ruchu CzechTourism. Výsledkem je pokuta ve výši 90 000 korun. Úřad agentuře CzechTourism vytkl způsob, jakým vybrala firmy pro uspořádání a propagaci akce nazvané České dny v Číně. Informaci ČTK potvrdil místopředseda antimonopolního úřadu Kamil Rudolecký.

Jak stojí v důvodové zprávě Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, CzechTourism svými požadavky nedovoleně omezil počet firem, které se mohly o zakázku v hodnotě 19 milionů korun ucházet, byť třeba s lepší nabídkou.

Agentura totiž požadovala, aby uchazeči o zakázku měli za sebou nejméně tři zakázky s tím, že v minimálně jedné z nich měl uchazeč propagovat Česko jako celek z hlediska cestovního ruchu. Právě požadavek na propagaci ČR jako celku je podle ÚOHS nepřiměřený a diskriminující.

Rozhodnutí CzechTourism nyní zkoumá a zvažuje, zda se proti rozhodnutí úřadu odvolá: Informace je čerstvá, rozhodnutí úřadu nejdříve prozkoumáme, poté vydáme oficiální stanovisko, řekla business serveru Podnikatel.cz Markéta Chaloupková, mluvčí agentury CzechTourism.

Autor článku

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).