Antimonopolní úřad si posvítil na státní agenturu pro rozvoj cestovního ruchu CzechTourism. Výsledkem je pokuta ve výši 90 000 korun. Úřad agentuře CzechTourism vytkl způsob, jakým vybrala firmy pro uspořádání a propagaci akce nazvané České dny v Číně. Informaci ČTK potvrdil místopředseda antimonopolního úřadu Kamil Rudolecký.
Jak stojí v důvodové zprávě Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, CzechTourism svými požadavky nedovoleně omezil počet firem, které se mohly o zakázku v hodnotě 19 milionů korun ucházet, byť třeba s lepší nabídkou.
Agentura totiž požadovala, aby uchazeči o zakázku měli za sebou nejméně tři zakázky s tím, že v minimálně jedné z nich měl uchazeč propagovat Česko jako celek z hlediska cestovního ruchu. Právě požadavek na propagaci ČR jako celku je podle ÚOHS nepřiměřený a diskriminující.
Rozhodnutí CzechTourism nyní zkoumá a zvažuje, zda se proti rozhodnutí úřadu odvolá: Informace je čerstvá, rozhodnutí úřadu nejdříve prozkoumáme, poté vydáme oficiální stanovisko,
řekla business serveru Podnikatel.cz Markéta Chaloupková, mluvčí agentury CzechTourism.