Státní agentura CzechTourism se odvolá proti rozhodnutí antimonopolního úřadu. Ten agentuře stanovil pokutu ve výši 90 000 korun za to, že špatně postupovala při přidělení veřejné zakázky na realizaci a medializaci Českých dnů v Číně.
Jak stojí v důvodové zprávě Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, CzechTourism svými požadavky nedovoleně omezil počet firem, které se mohly o zakázku v hodnotě 19 milionů korun ucházet, byť třeba s lepší nabídkou.
Agentura totiž požadovala, aby uchazeči o zakázku měli za sebou nejméně tři zakázky s tím, že v minimálně jedné z nich měl uchazeč propagovat Česko jako celek z hlediska cestovního ruchu. Právě požadavek na propagaci ČR jako celku je podle ÚOHS nepřiměřený a diskriminující.
CzechTourism s udělením 90tisícové pokuty ale nesouhlasí: Využije proto svého práva na podání rozkladu proti tomuto rozhodnutí k předsedovi ÚOHS,
potvrdila dnes mluvčí agentura CzechTourism Markéta Chaloupková.