Dálnice D1 zažila hromadný nájezd inspektorů ČOIky a ti se nestačili divit

14. 6. 2018
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Ilustrační obrázek
Takovou hromadnou kontrolu podnikatelé u největší dálnice ještě nezažili a hned platili pokuty.

Na jednodenní kontrolu dálnice D1, ale také D5, D6 a D11 vyrazilo celkem 40 inspektorů České obchodní inspekce.

Inspektoři měli akci koordinovanou, aby si to podnikatelé nemohli mezi sebou říct

Akce to byla plně koordinovaná. Inspektoři začali s kontrolou shodně na různých místech ve stejný čas, aby se případně podnikatelé nemohli mezi sebou informovat. Průměrně u 2 ze 3 kontrolovaných prodejců v restauracích a prodejnách s občerstvením a dalším doplňkovým zbožím na dálnicích zjistili inspektoři porušení zákona.

Čtěte více: Slevy jako kráva neunikly hledáčku inspektorů ČOI. E-shop dostal pokutu

Tak masivní kontrolu dálnice D1 v jeden okamžik ČOI nikdy v minulosti neprovedla. Že průměrně dva ze tří kontrolovaných podnikatelů poruší zákon, jsme nečekali, říká ředitel inspektorátu pro Jihomoravský a Zlínský kraj Karel Havlíček.

Ošizení o 178 korun bylo i na inspektory moc

Celkem na všech zmíněných dálnicích Česká obchodní inspekce v jeden den provedla prakticky naráz 57 kontrol, přičemž v 45 případech se zaměřili na restaurace a obchody.

Čtěte také: „Dobrý den, ukažte mi váš účet za elektřinu.“ MPO na nový trik šmejdů chystá bič

Jen v 15 z nich bylo vše v pořádku, u ostatních kontrol (30) inspektoři odhalili minimálně jedno porušení zákona. Nejvážnějším zjištěním bylo ošizení inspektora o celých 178 korun. Tento případ ale bude řešen ve správním řízení, ostatní podnikatelé dostali hned na místě pokutu ve výši 20 500 korun. Celkem rozdali inspektoři 15 těchto pokut.

ČOIka se při kontrole zaměřila i na pohonné hmoty. A v jednom případě našla nevyhovující palivo Natural 95. Kvůli tak vysokému počtu prohřešků už dopředu ČOI avizovala, že kontrolu u dálnice bude opakovat. 

Autor článku

Michael je šéfredaktorem Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz a jeho doménou jsou rozhovory. Zajímá se o marketing, e-commerce a nové technologie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).